מאיר דגן
מאיר דגןצילום: פלאש 90

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, יוצא בחריפות נגד עסקת שליט במסגרתה שוחררו מאות מחבלים רוצחים מהכלא הישראלי. את הדברים אמר דגן בהרצאה בפני פורום המועדון המסחרי-תעשייתי.

בנוסף אומר דגן כי ישראל הייתה כמובן צריכה לפעול לשחרורו של גלעד שליט והוסיף "לא הייתי קורא לגלעד גיבור". דגן אף תקף את החלטתו של ראש הממשלה להגיע לתל נוף ולקבל את פניו של גלעד. ראש המוסד הביע מורת רוח מהפסטיבל הגדול ביום שחרורו ובימים שאחר כך.

למרות שבעבר אמר דגן כי "תקיפה באיראן היא הרפתקה מסוכנת" הערב הוא סירב להתייחס לנושא. לעומת זאת התייחס דגן להאשמותיו של שר האוצר, יובל שטייניץ, ולפיהן יש להעמידו לדין בגין עבירות ביטחון שדה, ואמר מי ששם את הבעיה האיראנית במרכז זה ראש הממשלה ושר הביטחון. הם אמרו שהכל פתוח ושהם שוקלים ברצינות אופציה צבאית, מאז כולם עסקו בזה ודיברו על זה. אם רוצים להעמיד אותי לדין – בבקשה".

דגן התייחס למתרחש במצרים ואמר, "איני רואה סיכוי שהאחים המוסלמים ישתלטו על השלטון במצרים". הוא ציין כי למצרים יש אינטרס בהסכם ישראל ויש להם יותר מדי מה להפסיד".

בשבועות האחרונים נמתחה גם מצד פולטיקאים ואנשי תקשורת בכירים ביקורת על החלטתו של נשיא המדינה שמעון פרס להרחיק עד מצפה הילה כדי לדרוש בשלומו של גלעד.

בסוף השבוע הקודם אמר סגן יו"ר הלשכה המדינית של החמאס ד"ר מוסא אבו מרזוק כי עסקת שחרורו של גלעד שליט תמורת 1,027 מחבלים מחזקת את מעמדו של החמאס.

לאחר העסקה התברר כי רוב רובם של המחבלים המשוחררים סירבו לחתום על התחייבות כי לא ישובו לעסוק בטרור, זאת למרות דרישת השב"כ. מלשכת ראש הממשלה נמסר אז בתגובה: "חתימה על מסמך כלשהו במעמד השחרור אינה חלק מההסכם. לכל אחד מהמשתחררים הוקראו במעמד הזיהוי תנאי שחרורו. הובהר באופן אישי לכל אחד מהמשוחררים מה תהיה המשמעות של חזרה לטרור. זמן קצר לאחר חזרתו של שליט לישראל הצהיר ראש הממשלה בפומבי כי כל מחבל שיחזור לטרור - דמו בראשו".