"הקשישה ניחנה בתושיה ובאומץ לב"
"הקשישה ניחנה בתושיה ובאומץ לב"צילום: פלאש 90
מדענים מארצות הברית הצליחו להעלים סימני תחילת הקמטים, הידלדלות השרירים וקטרקט בעכברי מעבדה, כך עולה מפרסום ברשת BBC.

החוקרים בחנו תאים מתים שהפסיקו כבר להתחלק. תאים אלו מתרבים ומתקבצים יחד עם העלייה הטבעית בגיל.

המדענים מאמינים, כי לתגלית שלהם עשויה להיות השפעה משמעותית על הטיפול בקשישים, ומומחים בתחום הזקנה טענו כי מדובר על תוצאות "מרתקות", אך יש להתייחס אליהן קצת בזהירות.

המחקר התמקד במה שאנחנו מכנים "תאים מזדקנים"- המפסיקים להתחלק לתאים חדשים, ולהם השפעה חשובה על מניעת גידולים מלהתקדם. תאים אילו אמורים להיות מסולקים על ידי המערכת החיסונית, אך מספרם עולה עם הגיל. החוקרים מעריכים כי אצל האנשים המבוגרים מאוד יש כ-10% תאים כאילו. החוקרים מצאו דרך להשמיד תאים אלו בעזרת תרופה, אשר נתנה לעכברים מהונדסים גנטית, שהזדקנו מאוד במהירות.

החוקרים בחנו במיוחד שלושה סימני הזדקנות: היווצרות קטרקט בעין, תחילת היעלמות רקמת השריר, ואובדן השומן מתחת לעור (השומר על חיוניות העור). החוקרים מציינים כי שלושת הסימפטומים הלו "נדחו באופן משמעותי" עם נטילת התרופה, ואפילו ניצפה שיפור בפונקציונליות של השריר.

התרופה לא שינתה את תוחלת החיים של עכברי המעבדה, אך החוקרים טוענים כי יש לבחון נתון זה שוב מכיוון שאולי הדבר נובע מכך שהעכברים היו מהונדסים גנטית.

המחקר מעלה שוב את התחזיות על האטת הזקנה ושיפור איכות החיים בגיל השלישי, אך החוקרים טוענים כי לא ניתן יהיה להעלים לגמרי מהמערכת את התאים המזדקנים הגורמים לבעיות הזקנה.