אולמרט בביהמ"ש. ארכיון
אולמרט בביהמ"ש. ארכיוןפלאש 90

כתב אישום נוסף יוגש נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת "הולילנד", ללא שימוע. זאת לאחר שבפרקליטות סירבו לדחות את המועד שנקבע לעריכת שימוע לאולמרט בנושא.

בחודש מרץ האחרון הודיעו בפרקליטות על הכוונה להגיש כתב אישום נגד אולמרט ו-17 חשודים נוספים בפרשה ובפרשות נלוות, בגין שורה של עבירות, בהן לקיחת שוחד. הפרקליטות הודיעה אז לפרקליטיהם של החשודים על כוונתה להגיש את כתבי האישום בכפוף לשימוע. עם זאת, שימועו של ראש הממשלה לשעבר נדחה מספר פעמים, כאשר הפרקליטות הודיעה לאולמרט שהיא מעוניינת לקיים את השימוע עד סוף חודש אוקטובר.

פרקליטיו של אולמרט הודיעו לפרקליטות כי ברצונם להגיע לשימוע, אולם אין ביכולתם לקיים אותו כעת, בין השאר, בשל העובדה שהם עסוקים כרגע במשפטו של אולמרט בפרשות "ראשון טורס" ו"מרכז ההשקעות" ונדרש להם זמן רב יותר כדי ללמוד את החומר כראוי. בפרקליטות מיסוי וכלכלה סירבו לקבוע מועד מאוחר יותר מסוף אוקטובר לשימוע, ועל כן כעת מסתמן שלא ייערך שימוע בפרשה ויוגש נגד אולמרט כתב אישום בכל זאת.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר בתגובה כי "הגיע זמן שמישהו יתעורר לנוכח ההתנהלות השערורייתית של הפרקליטות. לא ייתכן שהפרקליטות במו ידיה פוגעת במשפטו של אהוד אולמרט ומונעת ממנו את הזכות הבסיסית לנהל שימוע הוגן ואמיתי. הפרקליטות יודעת היטב שאי אפשר לקיים בו זמנית גם שימוע אמיתי וגם משפט הוגן. ולכן, התעקשותה לקיים את השניים ביחד היא פגיעה בכל מה שפרקליטות, שמייצגת את האינטרס הציבורי, אמורה לעשות".

בצוות ההגנה הוסיפו כי אולמרט מעולם לא ויתר על זכותו לשימוע, וכי נאמר לפרקליטות שההגנה מתכוונת להציג מידע משמעותי שיש בו כדי להביא להחלטה לסגירת התיק. "למרות זאת בחרה הפרקליטות לקבוע שימוע דווקא בשעה בה מתקיימים הסיכומים במשפט הנוכחי, באופן שיפגע בזכותו להתגונן", נמסר, "איננו רואים בכך סוף פסוק והנושא יובא בפני הערכאות המתאימות בבוא העת".

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "טרם התקבלו החלטות לגבי איש מן המעורבים בפרשת 'הולילנד', בין אם התקיימו שימועים בעניינו ובין אם לא". יצוין עוד כי במהלך המשפט כבר קיים אולמרט שימוע אחד בפרשת המינויים הפוליטיים.