חודש אוקטובר התאפיין בעיקר בהתקפות SEO בעקבות אירועים בינלאומיים שמשכו תשומת לב ציבורית רבה. עיקר ההתקפות התרכזו סביב פרשת לכידתו ומותו של שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי.

התקפות SEO (search engine optimization) הן התקפות המנצלות נושאים בעלי תשומת לב ציבורית רבה על מנת לחדיר לינקים זדוניים לתוצאות החיפוש המובילות במנועי החיפוש השונים. מיד לאחר שהידיעות על לכידת הרודן החלו להישמע במהדורות החדשות השונות, כבר הופצו באינטרנט לינקים המבטיחים "תמונות בלעדיות" של לכידתו והוצאתו להורג של קדאפי. משתמשים לא זהירים שלחצו על הלינקים נפלו קורבן להונאות שונות ביניהן הפצה של וירוסים, סוסים טרויאנים ותוכנות אנטי וירוס מזויפות.

הונאת SEO נוספת שתפסה כותרות במהלך אוקטובר הייתה סביב פרשת לכידתו של החשוד בפריצה לחשבונות האימייל והפצה של תמונות הסלבריטאים, בהם סקרלט ג'והנסון, מילה קוניס ועוד. המשטרה שעצרה ותחקרה את צ'ייני טוענת שהחשוד נהג לעקוב אחר הסלבריטאים ברשתות החברתיות מה שעזר לו לנחש את הסיסמאות לכתובות האימייל שלהם. גולשים סקרנים שרצו לדעת באילו תמונות מדובר נתקלו בהתקפת SEO נוספת שהובילה אותם לאתרים שמטרתם הייתה הדבקת המשתמשים ווירוס.

הצונאמי עושה עלייה - למק

במהלך אוקטובר התריעה מעבדת הוירוסים על איום מסוג טרויאני התוקף את מחשבי אפל בעליה מערכת ההפעלה OS X. הטרויאני הידוע בשם 'צונאמי' מוכר לאנשי אבטחת מידע כבר משנת 2002 כאיום התוקף בעיקר מערכות בעלות פלטפורמת לינוקס, אבל כעת נצפה לראשונה תוקף גם מחשבי מקינטוש. רוברט ליפובסקי, חוקר אבטחה בחברת ESET, מסביר שמטרת הטרויאני היא ליצור רשת של מחשבים "זומביים" שישמשו את המפעיל שלהם להתקפות מניעת שירות (DoS) שמטרתה הצפת אתרים עם תנועה כדי לגרום להפלתם.

"צורת ההתקפה הזו, תוך ניצול קבצי PDF כדי להעביר תוכנות זדונית, נפוצה בעיקר במערכות ההפעלה של Windows ובדרך כלל מזוהה כ- pdf.exe" אומר אמיר כרמי, מנהל מחלקת התמיכה של חברת קומסקיור, נציגת ESET בישראל. "עד כה החשש העיקרי בקרב משתמשי Mac היה שהמחשב שלהם ישמש כנשא ויפיץ נוזקות המיועדות לפלטפורמת Windows מבלי לגרום לאיזושהי פגיעה ממשית ב Mac שלהם. הפעם ההתקפה הייתה מיועדת ישירות למחשבי ה Mac והיא מזכירה למשתמשים שעליהם להיות ערניים כאשר הם פותחים קבצים שמקורם אינו ידוע.

בתחום איומי האינטרנט המשיכה IFN/Autorun להוביל את טבלת האיומים. משפחה זו של Malware, אשר מנצלת את אופציית ההפעלה האוטומטית (Autorun) של רכיבי מדיה ניידת במערכת ההפעלה של מייקרוסופט על מנת להפיץ את עצמה ממחשב למחשב, היא האיום הנפוץ ביותר ברוב ארצות אירופה והיא הנפוצה ביותר גם בישראל.

במקום השני נמצאת תולעת המכונה Dorkbot אשר מאפשרת ליוצריה השתלטות מרחוק על מחשבי הקורבנות שלה ומתעדת סיסמאות ופרטי הרשמה לאתרים השונים. מי שמאבדת את המקום השני ל Dorkbot היא התולעת קונפיקר שנמצאת בירידה מתמדת בחודשים האחרונים, וזאת לאחר שמאז התפרצות ב 2008 הובילה את טבלת האיומים במשך חודשים רבים.