לשלול אזרחותה של זועבי
ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) הגיש תלונה לועדת האתיקה כנגד ח"כ חנין זועבי (בל"ד), לאחר שמצא כי לא ביקשה את אישור ועדת האתיקה לטוס לדרום אפריקה לצורך מתן עדות כנגד מדינת ישראל.
 
בתלונה לועדה כתב שנלר, כי "בתאריך ה- 6/11/2011 פורסם כי ח"כ זועבי (בל"ד) העידה כנגד מדינת ישראל בפורום "טריבונל ראסל" בדרום אפריקה, בטענה כי מדינת ישראל היא מדינת אפרטהייד ולכן יש להטיל עליה סנקציות דיפלומטיות, מסחריות תרבותיות ועוד".
 
"בבדיקה שערכתי, מצאתי כי לא ביקשה ח"כ זועבי את אישורה של ועדת האתיקה טרם נסיעתה לחו"ל כמתחייב מתקנון הכנסת. אודה לבדיקת הועדה את התנהלותה של ח"כ זועבי באשר למהות הנסיעה, הגורמים הממנים וההגנה שהחוק נותן ומעניק לה בעת חתירתה כנגד מדינת ישראל ובמידת הצורך להפעיל סמכות הועדה כנגד "השור המועד", הוסיף שנלר בתלונתו.
 
בתגובה לדברים הוסיף שנלר, כי "ח"כ זועבי עושה כל מאמץ לנתק עצמה מהמדינה, ועל המדינה להיענות למאמציה. ראוי לבחון את הדרכים החוקיות לשלול אזרחותה בגין בגידה באינטרסים הלאומיים של ישראל".

"על ערביי ישראל להוקיע את התפוח הרקוב ולהתנער מאזרחית המזוהה עם החיזבללה והחמאס. מי שמגבה פושעת זו, מצהיר כי ברצונו לוותר על אזרחותו הישראלית ולהצטרף לאוייבי ישראל", ציין.