חורש ששון מספר לערוץ 7 על חיי הקהילה הדתיים בישוב מצפה הילה שבצפון. היישוב שמוכר לרבים כביתם של משפחת שליט מתגלה מזווית אחרת.

ששון, משמש כגבאי בית הכנסת מאז הקמתו לפני 8 שנים, מספר כי "בית הכנסת הוקם לפני שמונה שנים באיזה צריף קטן. ברוך ה' היום לאחר שנים ארוכות זכינו להקים בית כנסת בישוב ואנחנו מחכים לחיבור לרשת החשמל כדי שנוכל להיכנס אליו"..

המבנה קטן מלהכיל את המתפללים "מאז שהקמנו את בית הכנסת ביישוב, הקהילה שלנו גדלה וכיום המבנה שאנו עומדים להיכנס אליו קטן מלהכיל את המתפללים. בתפילות שמתקיימות בשבתות המבנה מאוכלס בתפוסה מלאה וכשיש אירועים או בחגים המקום קטן מלהכיל את הקהל שמגיע".

ששון מספר על השאיפות שחלקן התגשמו ועל קיום ההקפות השניות בישוב, "במשך השנים האחרונות רעייתי תמיד רצתה שנארגן הקפות במצפה הילה ולא הסתייע בידינו. ההקפות השנה היו הפעם הראשונה שזכינו לערוך. הרבה בזכות עזרה גדולה של חוסן מיכאל פרץ שתרם את מערכת ההגברה והפעלת המוזיקה. אני וחברי בית הכנסת דאגנו לארגן את השאר כדי שהאירוע ייצא לפועל".

ששון מוסיף כי מי שלא ראה את שמחת ההקפות במצפה הילה לא ראה שמחה מימיו "ההקפות היו התפרקות של שמחה ביחד עם ספרי תורה, אנשים שלא חלמו על לרקוד עם ספרי תורה פיזזו בשמחה רבה. השמחה במצפה הילה הייתה כפולה, גם זכינו לתת כבוד לתורה וגם שמחנו עם שחרורו של שליט משבי החמאס".

הוא מקווה שגלעד יבוא להגיד ברכת הגומל בבית הכנסת, "הרב עובדיה יוסף היה בקשר טוב עם נועם ואני מקווה שבזכות זה ה' יקרב אותו אלינו, הרב תמך נחרצות בשחרור גלעד. נמנענו מפניות למשפחת שליט כי המצב מאוד רגיש. בסוף השבוע גלעד עבר ניתוח להוצאת רסיסים מגופו ואנחנו מקווים כשירגיש יותר טוב ויתאושש יבוא להגיד ברכת הגומל, אם הוא לא אמר כבר בביתו - ברכת הגומל היא חלק בלתי נפרד מפדיון שבויים".

על הקהילה הדתית מספר ששון, "המתפללים של בית הכנסת לא באו מבחוץ. אנשים מתוכנו שבחלקם התחזקו במרוצת השנים והתקרבו יותר לדת ולמסורת ישראל. אנחנו משתדלים תמיד לפעול כאמרת חז"ל דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

ביישוב קיים פרוייקט מיוחד לחתני בר המצווה "עדיאל מנחם, תושב היישוב, לקח על עצמו את הנערים שמגיעים לגיל בר מצווה ואנחנו מלווים את כל המשפחה בתהליך, מלמדים אותם את מצוות התפילין, תפילות, תלמוד, ושאר המצוות".

לסיום פונה ששון לציבור לבוא ולחזק את היישוב, "תושבי מצפה הילה ברובם חילונים ואנו מתקשים לגייס תרומות לבית הכנסת. נשמח לקבל ריהוט ישן או חדש כדי שנזכה לפאר את מקדש המעט ביישובנו, אנו זקוקים לכל סיוע שיגיע כדי שנוכל להרחיב את בית הכנסת. אני פונה לקוראים לבוא להתארח ביישוב כדי לחזק את המניין, ושבעזרת ה' נזכה לראות בביאת משיח במהרה בימינו".

לפניות לכתב [email protected]

מבנה בית הכנסת החדש 

הצריף שמשמש כיום את בית הכנסת במצפה הילה