ח"כ אקוניס בבית אל וגבעת אסףהלל מאיר

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) ביקר היום בשכונת האולפנא בבית אל ובגבעת אסף, כאורחם של ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) וראש מועצת בית אל, משה רוזנבוים.

אקוניס שמע מתושבי השכונה על המאבק אותו הם מנהלים מול החלטת בג"ץ להרוס את המבנים וכן קיבל תמונות של השכונה ותושביה, שאותם התבקש להעביר לראש הממשלה בנימין נתניהו.

מוקדם יותר נפגש אקוניס עם ראש המועצה, משה רוזנבוים, אשר לקח אותו לסיור באתר חלום יעקב, ואף שמע ממנו על התרגשותו מהנוכחות במקום בו נחלם החלום, שורש קיומנו.

מלשכת ראש מועצת בית אל נמסר, כי "הביקור היה מוצלח ביותר, ניכר כי ח"כ אקוניס תומך בהתיישבות ואנו מקווים כי יעשה כל שביכולתו על מנת לעצור את הגזרה".

במהלך הביקור אמר אקוניס, כי "זה בכלל לא שאלה, אסור שהדבר הזה יהרס ויוחרב, לא פה ולא בשום מקום אחר בארץ ישראל"

אקוניס טען, כי "יש נסיון מעושה ומאוד מלאכותי ומכוער לבוא ולומר לפלסטיני שתופסים על אם הדרך זאת הקרקע שלך ועכשיו תתבע אותה בחזרה. אנחנו, אני באופן אישי עם חברים נוספים בסיעת הליכוד ובכנסת, וגם באופוזיציה, בעניין הזה אין קואליציה ואופוזיציה, עושים הכל ונעשה הכל שהבתים האלה ימשיכו ויהיו פה, והמשפחות ימשיכו לגדל כאן את הילדים שלהם לנצח נצחים משום שזה דבר פשוט שלא יעלה על הדעת".

אקוניס טען כי הממשלה לא רוצה שהדבר הזה יקרה, "היעוץ המשפטי שניתן לממשלה ככל הנראה דורש שזה יקרה. אבל היעוץ המשפטי הוא יעוץ משפטי, הוא צריך לתת יעוץ כדי שזה לא יקרה ולא לתת יעוץ כדי שזה כן יקרה. ואנחנו נבלום את זה בעזרת ה'".

בנוסף התייחס אקוניס להצעת החוק אותה הגיש בנושא מימון עמותות בידי מדינות זרות, אשר תידון ביום ראשון בועדת שרים לחקיקה, "מדינות זרות מתקציבן השוטף מממנות עמותות וגופים פוליטים שהם מייצרים מלאכותית בין יתר הבעיות את הבעיות הללו ואת הנסיונות הללו לערער את האחיזה שלנו בקרקע בגבעת אסף או בגבעת האולפנא או ביהודה בשומרון באופן כללי. ואני מאוד מקווה שההצעה הזאת שאוסרת תרומות ממדינות זרות לעמותות פולטיות תקבל ביום ראשון את אישורה של ועדת שרים לחקיקה וזה יהיה עוד צעד בכיוון הנכון כדי למנוע תופעות כאלה כדי שעמותות מהסוג הזה של שלום עכשיו, יש דין, שוברים שתיקה ואחרות שבאות ומייצרות פה באופן מלאכותי אי הסכמות או אי הבנות וגוררות מדינה שלמה למערבולות שעלולות להביא למראות שאף אחד מאיתנו לא רוצה לראות".