אבי בניהו.
אבי בניהו.מכללת נתניה

חיזוק נוסף לטענות הנשמעות מזה 16 שנה ולפיהן רבים בסביבתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ידעו או העריכו שהירי לעברו היה תרגיל של השב"כ, מגיע בימים אלה מפיו של מי שהיה יועצו של רבין, תא"ל במיל אבי בניהו.

בראיון לרשת ב' לציון 16 שנים לרצח, סיפר בניהו לירון דקל על השניות והדקות שלאחר הרצח. הוא הזכיר שעמד במרחק של מטרים אחדים מאחורי רבין "הייתי במדרגה השלישית מאחוריו", ומיד לאחר השמע הירי והבזקי האש "ואז עליזה אמרה לי שמע, זה תרגיל של השב"כ", אמר כשהוא מתייחס לעליזה גורן, יועצת ראש הממשלה, שהתלוותה אליו במהלך העצרת.

בניהו מספר שהשיב לה שלא נראה לו שאכן מדובר בתרגיל של השב"כ בכיכר העיר במוצאי שבת. בעקבות דבריו אלה של בניהו שב וגאה ברשת האינטרנט גל השאלות והתהיות סביב הרצח והקלטת דבריו של בניהו הופצה ברשת. במקביל הועלתה הקלטה של הקטע מתוך הראיון גם לאתר 'רוטר'.

נזכיר כי דברים ברוח זו אמרה גם רעייתו של רבין המנוח, לאה, לבתה, דליה, מיד לאחר הרצח. את הדברים סיפרה דליה רבין מאוחר יותר ותיארה כיצד קיבלה שיחת טלפון מאימה שדיווחה לה שירו באביה אך הוסיפה ואמרה שאנשי השב"כ הודיעו לה שזה תרגיל בלבד. מאוחר יותר ניסו לשוות לדברים אלו פרשנות אחרת כאילו מדובר היה בניסיון של מישהו מהשב"כ להרגיע את הגברת רבין, אולם שורת התהיות סביב הרצח רק הלכה ותפחה.

עוד הזכיר וציין בניהו בראיון כי גם הוא שמע את הקריאות "סתם, סתם, סתם או סרק, סרק, סרק", כלשונו. לדברים אלה הצטרף המראיין ירון דקל וציין שעד היום איש אינו יודע מי צעק את הצעקות הללו, אולם כאן המקום להזכיר כי בתכנית 'המקור' של ערוץ 10 סיפר חוקר השב"כ עופר גמליאל לעין המצלמה שאין כל בסיס לקונספירציות סביב 'סרק סרק' כיוון שהוא עצמו חקר את האיש שאמר את הקריאה הזו. הוא יודע מי אמר את הקריאה ומדובר באיש ביטחון, אדם שהוא אינו יכול למסור את פרטיו מטעמים מובנים, כלשונו.

בהמשך דבריו סיפר שניגש למקום נפילתו של רבין על המדרכה ולא ראה במקום דם כלל, עובדה שגרמה לו לתחושת הקלה בהעריכו שהמשמעות היא שרבין לא נפגע באורח קשה.