אי הזזת השעון אחורה יכולה לסייע במלחמה נגד השמנת יתר בקרב ילדים, כך טוען מחקר חדש. על פי המחקר, הילדים מושפעים יותר משעות האור מאשר ממזג האוויר כאשר הם צריכים להחליט האם לשחק בחוץ או להישאר בבית.

חוקרים בריטיים מדווחים כי השארת השעון כמות שהוא גם במעבר לתקופת החורף נותן לילדים יותר אפשרויות למשחקים אקטיביים. כך מדווחת רשת BBC.

המחקר מחזק את טענות הציבור בנוגע לשינויים בשעון והחיסכון בשעות אור.

המחקר פורסם בעיתון המדעי לפעילות פיזית ובריאות, והוא בחן 325 ילדים בגילאי 8-11. הילדים הלכו עם מכשיר המודד פעילות, על מנת לבחון כמה פעילות גופנית הילדים עשו. הילדים רשמו ביומן מיוחד את הפעילות הגופנית שנמדדה בכל יום.

החוקרים מצאו כי הילדים ביצעו יותר פעילות גופנית בחוץ בימים ארוכים יותר, במיוחד בימים של סוף הקיץ. החוקרים טענו כי לא משנה מה היה מזג האוויר בימי הקיץ בבריטניה, הילדים היו בפעילות גופנית ארוכה יותר בחוץ בימים הארוכים.

פעילות גופנית בחוץ היא אחד המרכיבים הגדולים ביותר בפעילות הגופנית הכללית, והיא עוברת את הרכיבה על אופניים או ההליכה בתי הספר.

ד"ר אנה גודמן, מחוקרי הפרויקט, אמרה: "תוצאות המחקר מספקות את ההוכחה הישירה ביותר לכך ששינוי השעון כך שיהיו יותר שעות אור בצהריים תתרום ליותר פעילות גופנית בקרב ילדים ונוער". היא הדגישה כי חשיבות הנושא נעוצה בנושא ההשמנה ההולכת וגוברת בקרב ילדים ובני נוער.

ד"ר גודמן אמרה כי לאור תוצאות המחקר, והידע המוקדם שיש ממלחמת העולם השנייה על הזזת השעון לשם הגדלת התפוקה במפעלים, יש צורך לשקול להשאיר את שעון הקיץ ואולי אף שעת אור אחת יותר לאורך כל השנה.