מה הוחלט? ברק ושטייניץ
מה הוחלט? ברק ושטייניץפלאש 90

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הערב (א') לראשונה לפיצוץ המסתורי בבסיס של משמרות-המהפכה באיראן. בראיון לגלי צה"ל אמר ברק לגבי היקף הנזק שנגרם בפיצוץ: "אני לא יודע, אבל כן ירבו!".

ברק התייחס גם להחלטת הליגה הערבית, להשעות את חברותה של סוריה ממוסדותיה, ואמר כי הוא חושש שבשאר אל-אסד ינקוט בתגובה במהלכים אכזריים אף יותר. "אסד עבר את נקודת האל-חזור. רבים עוד יהרגו אבל הוא בסופו של דבר ייפול", העריך ברק.



בנוסף, יצא שר הביטחון נגד הצעות החוק לשינויים בהליכים מינוי השופטים בישראל, ואמר כי מדובר בחקיקה מסוכנת. "יש אוסף בלתי סביר של חקיקות שמובילות להגבלת העצמאות של בית המשפט העליון", אמר ברק. לקראת ההצבעה על החוק, שיחייב שימוע בכנסת לפני מינוי שופטים לעליון, הוסיף שר הביטחון כי כל שרי מפלגת "העצמאות" יצביעו נגד.



"צריך לערוך דיון בנושא בתוך הממשלה וגם דיון ציבורי - חובה לעצור את היוזמה הזאת", הבהיר ברק, "נשתמש בכל האמצעים שבידינו כדי לעצור את המגמה ההרסנית הזאת - זו הכאה מסוכנת בעצמאות של השופטים".



לדבריו, חברי כנסת רבים מצטרפים לעמדתו, בהם שרי הליכוד דן מרידור, בני בגין, גדעון סער ומיקי איתן. "טרם ביררתי מה עמדתו של ראש הממשלה, אבל אני שמח שרבים מבכיריו מתנגדים להצעה המסוכנת הזו", אמר שר הביטחון.