ישיבת מיר בירושלים
ישיבת מיר בירושליםאפרים מורנו

במלאת שבעה לפטירתו של ראש ישיבת 'מיר' הרב נתן צבי פינקל זצ"ל ייערך היום (שני) בשעות הערב טכס אזכרה לרב, במהלך הטקס יוכרז על הקמת קרן להצלת ישיבת 'מיר'. 

לפני מספר ימים פרסמנו על פגישת עסקני הישיבה עם הרבנים שטיינמן וקנייבסקי בשל הסכנה להמשך קיומה של הישיבה על רקע המשבר הכלכלי.

הרבנים שנחשפו לחובותיה של הישיבה הנאמדים במעל 10 מיליון דולר, החליטו על הקמה מידית של קרן להצלתה של הישיבה. עם סיום פגישתם חתמו הרבנים קנייבסקי ושטיינמן על הוראות קבע למען הצלתה של ישיבת 'מיר'. 

בראשות הקרן יעמדו הרב חיים קנייבסקי והרב אהרון יהודה לייב שטיינמן. שמה של הקרן הוא 'ועד תלמידי וידידי מרן ראש הישיבה רבי נתן צבי זצ"ל'.

הרב שטיינמן הגיע לפני מספר ימים לניחום אבלים בבית משפחתו של הרב פינקל זצ"ל, במהלך שהותו בבית המשפחה ביקשו בניו של הרב פינקל זצ"ל שהרב יצטרף למסע התרמה לישיבה שייערך בארצות הברית. עקב מצבה הכלכלי של הישיבה צפוי הרב שטיינמן באופן נדיר להיענות לבקשת המשפחה.

היום פורסם 'בחדרי חרדים' שמכתב אישי יימסר לכל תלמידי ישיבת 'מיר', במכתב נקראים אלפי האברכים להירתם למסע ההצלה לישיבתם, ולהחתים מספר אנשים על הוראת קבע למען מטרה זו.

המכתב נפתח במצווה הגדולה באחזקת תלמידי חכמים "ודאי למותר להאריך בגודל חשיבות החזקת ישיבתנו מבצר התורה. על כן בקשתנו להשקיע מעט מזמנך היקר להיות מהמעשים יותר מן העושים וזכות התורה תעמוד לכם".

הרב יהודה לייב שטיינמן, שמוכר בעולם החרדי 'כראש הישיבה' צירף המלצה למכתב הנשלח לאברכים וזה לשונו "לאחינו בני ישראל. כאשר לדאבונינו נסתלק בפתע פתאום ראש ישיבת מיר הגאון הגדול ר' נתן צבי פינקל זצ"ל שיגע במסירות גדולה להעמיד ולבסס את ישיבת מיר על תילה ולדאבוננו לא עלה בידו לסלק את החובות הגדולים - מצוה גדולה להשתדל להסיר החובות כדי שהבית הגדול, ישיבת מיר, יוכל להמשיך להתקיים והתומכים והמסייעים יזכו לכל טוב סלה".

הרב חיים קנייבסקי פנה לתורמים וכתב "לאחינו בני ישראל בכל אתר ואתר. נמס כל לב ורפו כל ידיים אשר לפתע פתאום נגדע הארז בלבנון הגאון רנ"צ פינקל זצ"ל ראש ישיבת מיר. הוא הגבר הקים עולה של תורה בארצנו הק' במסירות נפש עצומה, ועתה המצב בישיבה הק' נורא מאוד והמקום בסכנה בואו לעזרת ה' בגיבורים, ומצוה רבה וזכות גדולה להמשיך ממלכת התורה הזאת והתורמים והמסייעים יזכו לבני חיי ומזוני וכל טוב".

לפניות לכתב : [email protected]

המסמך באדיבות משה ויסברג 'בחדרי חרדים'