בדרך אל החיים הטובים
בדרך אל החיים הטוביםפלאש 90

יום עיון יוצא דופן בנוף האקדמי, "מהם החיים הראויים לחיותם? צמיחה, התפתחות וחיפוש משמעות", התקיים אתמול באוניברסיטת חיפה. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם פנינית רוסו-נצר, ממארגני האירוע שסיפרה על ההרצאות הסדנאות וההתנסויות שעברו המשתתפים.

רוסו-נצר מציינת בפתח דבריה שהופתעה ממספרם הרב של המשתתפים, כשלוש מאות ושישים שלדבריה "יצאו עם הרבה מאוד התרוממות רוח", ובאשר לתשובה לשאלת הכותרת של הכנס היא קובעת שהתחושה עימה יצאו המשתתפים היא שאין תשובה חד משמעית ויחידה. הכנס, כך היא מסבירה, היה מפגש של דרכי חשיבה לשאלה הקיומית הזו, ופחות ניסיון להגיע לתשובה של ממש.

עם זאת היא מציינת כי הרוח העולה ממכלול הדברים שנאמרו בכנס היא שהיעד אינו "הדברים הגדולים", כלשונה, אלא ברגעים הקטנים והקסומים של חיי היומיום.

ברשימת הדוברים באירוע ניתן היה למצוא את פרופ' אהרון בן זאב, ד"ר טל בן שחר, פרופ' מולי להד, פרופ' עפרה מייזלס וד"ר סטיבן פולדר. בנוסף התקיימו 15 סדנאות בתחומים שונים. "המטרה היא לא לתת תשובה חד משמעית אלא להעניק מרחב לקיומו של דיאלוג לשאלות שהאנושות עוסקת בהן אלפי שנים והדתות מתייחסות להן מראשיתן".

לשאלתנו מדוע לא שולב בין הדוברים גם רב או נציג אחר שיציג את הזווית הדתית של השאלה ואת הפתרונות שמעניקה הדת לסוגיה, אומרת רוסו-נצר כי אמנם ביהדות ישנם פרמטרים רבים הנותנים מענה לשאלה זו, אך בכנס זה ההתמקדות הייתה יותר בהעלאת השאלות ופחות במתן תשובות. היא מציינת בדבריה שאמנם גם בדת יש מקום לחקירה ושאלות, אך היעד הממוקד היה אחר, ולקראת כנסים עתידיים, כנסים שיתקיימו כהמשך לכנס ראשוני זה, היא קוראת לאנשי דת לקחת בהם חלק.