גבעת אסף
גבעת אסףצילום: אשרת כהן
במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, תוקף יו"ר תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, את בקשת הממשלה מבית המשפט לדחות את הרס הבתים בעמונה ובאתרים נוספים ברחבי יהודה ושומרון.



תחת הכותרת אי כיבוד החלטת בג"ץ על ידי ממשלת ישראל כותב אבנרי ליועץ המשפטי כי "למרבה ההפתעה, למרות שהמדינה הודתה לפני בג"ץ שאדמותיהם של החקלאים נלקחו בכוח, לא פעלה הפרקליטות כנדרש וביקשה מבג"ץ לדחות את פינויים של המבנים הלא חוקיים שהוקמו במקום לתקופה של למעלה משנה נוספת".



עוד הוא מזכיר בדבריו כי "במקביל, התברר כי הממשלה פועלת לדחות את פינויו של מאחז גבעת אסף שהוקם אף הוא על אדמות פרטיות של פלשתינאיים למרות שהמדינה התחייבה לפנותו עד סוף שנה זו. הממשלה פועלת גם במקביל להכשרת מאחזים נוספים שנבנו על אדמה פלשתינאית פרטית".



אבנרי כותב עוד כי מתוך "רגישות רבה לכיבוד שלטון החוק" שעליה אמונה תנועתו היא "מביעה את הסתייגותה בהתנהלות הממשלה באי כיבוד החוק ומהגיבוי בדיעבד שניתן לה ע"י גורמים בפרקליטות".



את מכתבו חותם אבנרי בבקשה תקיפה מהיועץ המשפטי לבלום את התהליך אותו הוא מגדיר כפגיעה בחוק על ידי הממשלה הנותנת דוגמא רעה לאזרחים. "אנו פונים אליך בתוקף תפקידך כיועץ המשפטי לממשלה בבקשה שתפעל לאלתר לבלימת המשך תהליך הפגיעה על החוק ע"י קברניטי המדינה שמשמשת דוגמה רעה ושלילית לאזרחי המדינה".