שר השיכון, אריאל אטיאס (ש"ס), התייחס הערב (שלישי) בפאנל "בימת הניהול" של ביה"ס למנהל עסקים במכון לנדר, לסוגיית מבנה בית המשפט העליון.

בפאנל שעסק בנושא "מרד חברתי בישראל" יצא אטיאס נגד הצעת החוק של יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין (ליכוד) לערוך שימוע למועמדי בית המשפט העליון.

אטיאס אמר כי "אני נגד שימוע לשופטים בבית המשפט העליון, היום הימניים בשלטון, מחר השמאל יעלה לשלטון ויערוך את השימוע".

כמו כן, התייחס אטיאס להצעות החוק שאושרו ביום ב' על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. אטיאס אמר כי "אין לזה משמעות. זה משחקים פוליטיים פנים מפלגתיים" עוד הוסיף אטיאס כי "לא צריך לזה את הכנסת או את הוועדה לבחירת שופטים. גרוניס לא צריך את הכנסת כדי שיגידו לו אם הוא ראוי. אלה שצועקים מרה, נגד הצעות החוק – מגזימים, אלא ששמחים מדי – גם מגזימים". בנוגע למינוי שופט מזרחי, אמר אטיאס כי "צריך שיהיה שופט מזרחי, אבל לא רק אחד".

אטיאס הסביר כי בג"ץ נועד לשרת את אזרחי המדינה ועל כן עליו להיות בבואה שלהם. "כדי שהאמון של האזרחים ייגבר בו (...) צריך אשכנזים ומזרחיים ומסורתיים. יש ראויים ביותר ואותם הראויים ביותר צריך למצוא אותם. אנחנו לא צריכים שיעשו לנו טובה, אנחנו לא נמצאים כעת בשנות הקמת המדינה" אמר.

לדבריו, הנושא הוא אינו רק אינטרס של הממשלה ושל האזרחים אלא "צריך להיות אינטרס עליון של בית משפט העליון".

את האירוע במכון לנדר הנחה העיתונאי מיכאל טוכפלד בו השתתפו סגן נשיא מכון לנדר – חה"כ לשעבר, ניסן סלומיאנסקי, דקן ביה"ס למינהל עסקים, פרופ' יורם מיתקי. הפאנל הורכב משר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, איציק אלרוב, הרב רפי פוירשטיין – מראשי ארגון צהר ויעל סיני, סיו"ר אגודת הסטודנטים של האונ' העברית.