במהלך ערב השקה של הספר "רבנות: האתגר" בהוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה, שהתקיים במרכז לאתיקה במשכנות שאננים, אמר הרב הצבאי הראשי לשעבר אביחי רונצקי כי "השורה התחתונה שהיא תמיד זו שקובעת, אתה מסתכל ורואה – בכנסים של רבנים של ישיבות הסדר, 95% מהרבנים התנגדו לסירוב פקודה".

עוד חשף רונצקי שיחה שהתקיימה בפורום מצומצם ערב ההתנתקות עם הרב דב ליאור, בה אמר הרב ליאור בהקשר של סירוב פקודה כי "קצינים מדרגת רב סרן ומעלה - לא יסרבו פקודה. יש כאן 'עשה' של קיום מדינה".

בתגובה למידע שפרס עורך הספר פרופ' ידידה שטרן כי מחקר שנעשה באוניברסיטת בר אילן מצא שבקרב הציונות הדתית האחידות בדעות של ימין נוקשה הן כ-70%, שיעור הנשאלים שאמרו שהם יכולים לשקול סרבנות עולה על 50% הגיב רונצקי כי "אין שיקול הלכתי יותר גדול מאחדות השורות בצבא וקיום המדינה. מי שבא וחותר תחת אושיות המדינה שלנו הוא באופן מעשי 'רודף' את המדינה. כל מי שהוא כיחיד או קבוצה, במעשים או בדיבורים, עלולים לפגוע באושיות המדינה היהודית הוא פשוט 'דין רודף'".

הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף (מיל') אמנון ליפקין שחק, אמר בהמשך הדיון בהקשר של סירוב הצוערים בבה"ד 1 להקשיב לשירת החיילות, כי "יש פקודה לשבת ולשמוע, אין פסיקה של הרבנות הראשית שאסור, ומי שקם ויוצא מפר את פקודות מפקדיו. הוא לא יכול להיות קצין, הוא לא יכול לבקש מפקודיו למלא פקודות..זה יסוד קיומו של צבא מתוקן. זה יותר ממשמעת. זה כללי המשחק בינינו בארגון שנקרא צבא – ומי ששובר אותם אין לו מקום בארגון, בוודאי לא כקצין".

הרב רונצקי הביע הסכמה עקרונית עם דבריו של ליפקין שחק וסיכם את הדיון באומרו כי "לא מסרבים פקודה בצבא, הצבא בנוי על מבנה של סמכות – מי שמסרב פקודה פוגע במדינה".

מלשכת הרב דוב ליאור נמסר כי הרב ליאור מעולם לא אמר את הדברים המיוחסים לו שקצינים בדרגת רב סרן ומעלה אינם צריכים לסרב פקודה. הרב ליאור עשה אמנם הבחנה בין קצינים בדרגות גבוהות לבין חיילים זוטרים אך מדובר בהבחנה הפוכה: חיילים זוטרים אולי היו שוגגים, אך קצינים גבוהים אינם יכולים להסתתר מאחרי טיעון שכאילו ידם לא היתה במעל.