חלקי חילוף פוליטיים. גילאוןחזקי עזרא

ח"כ אילן גילאון (מרצ) סבור כי אין מקום לחברי הכנסת להתערב בבחירת השופטים, לדבריו, "בית משפט העליון צריך לעשות משפט וצדק הוא לא צריך לייצג הוא לא פסיפס של החברה בישראל, זה לא משנה אם השופט הוא ימני או שמאלני או מתנחל שופט צריך להיות אדם הגון וישר".



גילאון מקצין בדבריו את הצעות החוק האחרונות ותוהה מדוע לא יהיה כצל'ה נשיא בית משפט העליון, "למה שכצל'ה בעצמו לא יהיה נשיא בית משפט העליון? מדובר בחוק גורניש ככה לא בוחרים שופטים, ככל שהכנסת מנסה להכניס את הפוליטיקה למערכות אחרות כך היא נפסדת, לאן נגיע? אנשים צריכים להיבחר לשופטות בגלל שהם מתנחלים או נשים? גם אין נכים שופטים בבית המשפט, אולי נבחר שופטים על ידי מכות מי שינצח יהיה שופט".



גילאון זועם על חברי קדימה שהניפו דגל שחור לאחר אישור "חוק גרוניס" במליאת הכנסת, "חברי הכנסת מקדימה שהרימו דגל שחור במליאה הם חבורה של מחסן של מפלגות, קדימה היא כמו איקאה".



מדוע שהעבירו את חוק ההתנתקות במליאת הכנסת לא צעקת על העוול שנגרם לאלפי אנשים? "אני רגיש לעוול שנעשה למתיישבי גוש קטיף אבל מצד שני לדעתי מדינת ישראל הייתה צריכה לפנות אותם למרות הכאב, ארץ ישראל שאני כל כך אוהב אותה אבל אני מוכן להסתפק בחלק ממנה ואני מבין את הכאב של תושבי גוש קטיף, אני רוצה להדגיש שאין לי מלחמה עם המתנחלים יש לי מלחמה עם התנחלויות".



"בסופו של דבר החוקים שעברו השבוע הם מיותרים" אומר גילאון, "האירגונים החברתיים שהיו צריכים להיתמך על ידי הממשלה עצרו להם את הכסף ובעצם פגעו באזרחי ישראל. מה עמותת אלעד לא נתמכת על ידי מוסקוביץ ?" שואל גילאון, "ממה מפחדת מדינת ישראל  ? אירגוני השמאל לא פועלים נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל זה הכול בעייני המתבונן. מה ההבדל בין עמותת אלעד לאירגון יש דין ? זה הכול בעיניי המסתכל, אין כאן עניין של ימין או שמאל גם עמותת אלעד מתערבת בפוליטקה הישראלית "



לסיום אומר גילאון, "אני תמיד מודאג ותמיד אופטימי. בסופו של דבר מי שאוהב את ארץ ישראל היסטורית יצטרך להסתפק בחלק ממנה כי אחרת הוא יפסיד את כולה".