הסיקריקים שלום ברוך רוסט ואברהם הירשמן עלו באמצע השבוע לטיסה לארצות הברית. כך על פי דיווחים ברחוב החרדי במאה שערים.

ברחובותיה של השכונה נפוצו שמועות רבות סביב טיסתם של רוסט והירשמן. השניים נצפו בנתב"ג כשהם עולים על טיסה לארצות הברית. ברחוב החרדי הועלו השערות כי השניים החליטו לברוח מהארץ לאחר שמסכת האיומים על חייהם החריפה.

תושבים מבתי וורשא הגיבו לשמועות ואמרו, הירשמן נסע למסע התרמה לאחר פניה מצד ועד ההצלה של סטמאר, הם ארגנו בעבורו מגבית חרום להוצאות המערכה של תושבי שכונת בתי ורשא כנגד אנשי כולל פולין. הירשמן צפוי לשוב לארץ בעוד כשבועיים 'ויד הגורל' הובילה שרוסט יהיה נוכח על אותה הטיסה.

בחודש האחרון עלו השניים לכותרות, הירשמן הותקף על ידי כעשרה אלמונים בשכונת גאולה בירושלים, הוא אושפז במצב בינוני עד קשה ולאחר כשבוע שוחרר לביתו. מעשה הלינץ יוחס לאנשי כולל פולין, שמנוהל על ידי חסידי גור. משטרת ירושלים חוקרת את המקרה ולפני כעשרה ימים נחקרו מספר אנשים במעורבות בפרשה, נכון לעכשיו חקירתם לא הובילה לכתבי אישום.

בליל הושענא רבא נעלו אלמונים את בנו של האדמו"ר מגור בתוך ביתו, אנשי החסידות זעמו על פגיעה בכבוד רבם, ואמרו כי נחצו כל הקווים האדומים. רוסט שנחשד על ידם כחשוד במעשה, נמלט למקום מסתור ביחד עם משפחתו, לפני כשבועיים התראיין לתקשורת. לאחר הראיון קיבל רוסט 'תעודת ביטוח' לשלומו והוא שב לביתו ביחד עם בני משפחתו.