בית רומנו. חברון
בית רומנו. חברוןישיבת שבי חברון

הרב חזקיהו מדיני זצ"ל, המוכר בכינויו "שדי חמד",  כיהן לפני כמעט 100 שנה, כרבה הראשי של חברון. באותה התקופה הוא חיבר את האנציקלופדיה התלמודית הגדולה "שדי חמד" (אשר ממנה הוא קיבל את כינויו). הוא התגורר בסמוך לבית רומנו שם ניהל ישיבה והצמיח תלמידי חכמים.

בשבוע הקרוב, תחגוג ישיבת שבי חברון ל"ב שנים להקמתה. לרגל האירוע, יזמה הישיבה פרויקט ייחודי לשחזור בית השדי חמד השוכן בסמוך לישיבה. עלות הפרויקט נאמדת ב- 3 מיליון דולר והשחזור כולל את חדרי המגורים, חדר הלימוד של הרב, וכן הספרייה, אשר רכזה כ-10,000 ספרים יקרי ערך שנתרמו לאחר פטירתו של הרב לבית החולים "משגב לדך".

במקום יוכלו מבקרים ללמוד על גדול התורה מתוך אותו בית בו הוא שקד על מפעלו.  בנוסף, מתכננת הישיבה להקים מרכז מבקרים בנושא תולדות ההלכה במטרה "להחזיר עטרה ליושנה", ולהמשיך להשיב את קול התורה לכל פינה בחברון.

את הפרויקט, יציגו מנהלי וראשי הישיבה באירוע המרכזי לציון 32 שנה לישיבת שבי חברון שיתקיים ביום ראשון הקרוב בבנייני האומה בירושלים. באירוע, בהנחיית ד"ר אבשלום קור, ישתתף מייסד וראש הישיבה הרב משה בלייכר, מ"מ ראש הישיבה הרב חננאל אתרוג ואלוף פיקוד המרכז- האלוף אבי מזרחי. באירוע יתקיים מפגש בוגרים, שיעורים, ומעמד מרכזי עם תכנית אומנותית בסימן ל"ב שנים להקמת הישיבה. 

היום, ישיבת שבי חברון, בראשותו של הרב חננאל אתרוג מונה כ-300 תלמידים, 1200 בוגרים ועשרות  אברכים. לישיבה מוסדות נוספים, המונים מאות תלמידים בקרית ארבע ובישובי הר חברון.