האלוף אבי מזרחי
האלוף אבי מזרחיצילום: פלאש 90
פעילי ימין זועמים על החלטת ישיבת "שבי חברון" להזמין את אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי לחגיגות 32 להקמתה שייערכו הערב בבנייני האומה בירושלים.


לאחר שנודע על השתתפותו של האלוף פנו פעילי ימין לראש הישיבה הרב חננאל אתרוג וביקשו ממנו לבטל את השתתפותו של מזרחי - אך הוא סירב.
 
לאחר סירובו של הרב תלו בסוף השבוע פשקוויל נגד האלוף תחת הכותרת "האלוף מזרחי מגרש יהודים." בין השאר נכתב בפשקוויל כי "ודאי שיש לאלוף זכויות רבות אך לצערנו בתפקידו הנוכחי אחראי האלוף באופן ישיר גם למעשים חמורים. כיצד ניתן להתעלם ממעשי הרשע הללו."? על הפשקוויל חתומים "המורחקים המינהליים".
 
בעיתון "ישראל היום" דווח כי בנוסף על הפצת הפשקוויל איימו פעילי ימין להתפרץ לאירוע ולשבש אותו וקראו לציבור לבוא להפגין במהלכו.

מהישיבה נמסר בתגובה: "הישיבה כואבת יחד עם המשפחות את הרחקת יקיריהן. ברור לנו שאין אף ממסד שחף מביקורת על אף שתהיה ביקורת בונה לא כוחות הביטחון וגם לא גופים אחרים. באופן טבעי הוזמן נציג הצבא לאירוע כחלק מהקשר החם ויחסי שיתוף פעולה מלאים בין צה"ל לישיבה בחברון. תלמידי ובוגרי הישיבה משרתים ביחידות המובחרות בצבא ובתפקידי פיקוד וקצונה ואנו מרגישים חלק בלתי נפרד מהמערכת הצבאית וכך גם צה"ל מתייחס אלינו. האירוע של הישיבה אינו התעלמות מהבעיות הקיימות אלא הזדמנות להודות על הטוב שקיים".