אבו מאזן והנייה. בקרוב שותפים?
אבו מאזן והנייה. בקרוב שותפים?פלאש 90

הרשות הפלסטינית בהנהגתו של מחמוד עבאס (אבו מאזן) מתקרבת לעמדת חמאס, כך טוען חבר הנהגת חמאס, סלאח ברדוויל. בשיחה עם ביטאון האחים המוסלמים בירדן "אל-סביל" (20 בנובמבר 2011) פגישת הצפויה בקהיר (25 בנובמבר) של אבו מאזן עם מנהיג חמאס, ח'אלד משעל, תתקיים על בסיס ההסכמה ההדדית עם גיבושה של אסטרטגיה לאומית משותפת להתמודדות עם האתגרים הנוכחיים.

ברדוויל ציין, כי אבו מאזן מגיע לפגישה לאחר שנכשל במהלכיו המדיניים מול ישראל וארה"ב ולא הצליח להשיג תמיכה בינלאומית לצורך הכרה במדינה פלסטינית במועצת הביטחון של האו"ם. הוא העריך, כי הלחץ העממי תרם את חלקו בשינוי עמדתו של אבו מאזן בנוגע לפיוס עם חמאס והביע תקווה, כי מדובר במהלך אמיתי ולא טקטי מצידו של אבו מאזן.

בהתייחסו לקווים הכלליים של הממשלה הפלסטינית הבאה, אמר ברדוויל כי שני הצדדים הסכימו כי מצע הממשלה יישען על הסכם הפיוס ועל מסמך ההסכמה הלאומית, שעיקריהם לדבריו תמיכה ב"התנגדות", הסכמה על מדינה פלסטינית בגבולות 67' ואי הכרה בישראל.

ובתוך כך, הג'יהאד האסלאמי, ארגון טרור אסלאמי קיצוני הנתמך ע"י איראן, שוקל אף הוא להשתתף בבחירות הבאות ברשות הפלסטינית. ח'דר חביב, אחד ממנהיגי הארגון, מסר כי הג'יהאד האסלאמי בוחן את האפשרות להתמודד בבחירות הבאות על רקע שיחות הפיוס בין פתח לחמאס בתמיכתם המלאה של שאר הארגונים הפלסטיניים. החוק הפלסטיני אינו רואה בפעולות המאבק נגד ישראל טרור, והוא מאפשר לארגוני הטרור הפלסטיניים חופש פעולה, חופש התאגדות ואפשרות להשתתף במערכת הפוליטית כגורמים לגיטימיים.