יצחק תשובה
יצחק תשובהפלאש 90

המשק סוער בעקבות בקשתו של יצחק תשובה לבצע "תספורת" על חובה של דלק נדל"ן, אך כנראה שבממשלה לא חושבים שמדובר על נושא שמצריך את התערבות המחוקק. היום הודיעה ועדת השרים לענייני חקיקה כי היא דוחה את חוק "תספורות הטייקונים" של ח"כ מאיר שטרית (קדימה) שביקש למנוע את התופעה הבעייתית בשוקי ההון. ח"כ שטרית הודיע כי הוא יעלה את הצעת החוק להצבעת הכנסת ביום רביעי.

לפי הצעתו של ח"כ שטרית, שר האוצר לשעבר, כל בעל הון שלא עמד בחובותיו כלפי הציבור בזמן הנקוב לא יוכל לבצע גיוסים נוספים בשוק ההון. הצעת החוק אף מחמירה וקובעת כי גם אם בעל החוב יגיע להסדר דחייה עם הציבור זה עדיין לא יאפשר לו לבצע גיוס נוסף והוא יאלץ להמתין עד לפרעון מוחלט של חובו.

הצעת החוק הוגשה כבר לפני הפגרה בעקבות בקשתם של יצחק תשובה ואילן בן דב, לבצע "תספורת" בחברת 'טאו תשואות' וב'דלק נדל"ן,' ועוררו תגובות נזעמות בשוק ההון. אין ספק כי ועדת השרים נאלצה לדחות את הצעת החוק בתזמון מביך מבחינתם וכי ההצבעה הקרובה על החוק שתערך ביום רביעי בכנסת תעורר סקרנות רבה.

"המערכת הפיננסית לא משרתת את מי שהיא אמורה לשרת ובממשלה לא עושים דבר בנידון", אומר היום ח"כ שטרית. "כשבודים מחזיקים ב-80% מהאשראי במשק, סימן שיש בעיה. הפיקוח על שוק ההון קלוקל ורחוק מלהיות תחת פיקוח אמיתי. השוק מנוצל לרעה על ידי אנשים בעלי כוח ואנחנו זקוקים לשינוי יסודי. המטוטלת הכלכלית פנתה בשנים האחרונות לצדם של בעלי הכוח, וצריך להסיט אותה בחוזקה לצד השני - כדי שהיא תחזור לאמצע. המבחן האמיתי יהיה ביום רביעי כשנראה מי יתנגד בהצבעה בכנסת".