קראווילות ביד בנימין
קראווילות ביד בנימיןצילום: דניאל ונטורה, GNU

פטריסיה בן ארוש, מגורשת מנווה דקלים, הייתה אתמול בביתה כשהסופה תלשה חלקים מגג הקראווילה שלה. ביומן ערוץ 7 סיפרה על התחושה הקשה לראות איך שוב ביתה נהרס.

בן ארוש מציינת שגם בשנים שעברו היו פגיעות מזג אוויר בגג הקראווילה, אך הפעם הפגיעה חמורה במיוחד. באותה שעה היא עמדה במטבח הבית כשלנגד עיניה ראתה כיצד עץ עצום ממדים קורס בגינת ביתו של השכן, במה שהיא מגדירה כ"טורנדו".

כשיצאה מהמטבח ראתה את גג הבית דולף כולו. בתחילה חשבה שמדובר רק בפיצוץ של הדוד, אך מהר מאוד התברר שהגג קרס מעוצמת הרוח והגשמים, ומיד נקוותה שלולים ענקית בגג, שלולית שמימיה מצאו מהר מאוד את דרכם אל תוך הבית דרך הקירות והתקרה. "זה לא מוגן מכלום. זה מקרטון", היא אומרת ומזכירה שבקראווילות חסרות ההגנה הללו הם מתגוררים משה שש שנים וארבעה חודשים מאז נעקרו מביתם בנווה דקלים, וכעת הם חשופים לא רק לפצמ"רים ולקסאמים, אלא גם לפגעי מזג האוויר. "אם היו בונים חזק יותר אולי זה לא היה קורה".

את הלילה העבירה בן ארוש ובעלה בבית מלון באשקלון אליו פונתה. שני ילדיה שבגולני ובתה שבשירות הלאומי לא היו בבית והיא מברכת על כך, אבל עם זאת לא מבינה כיצד זה המדינה שעקרה אותה מביתה מזניחה אותה גם כעת כאשר חלום הבית החדש הולך ומתרחק. היא מספרת שאמנם קיבלה משפחתה אדמה בלכיש, אך ברבות השנים מאז העקירה כספה אזל ובנייה כבר אינה חלום ריאלי.

המדינה מציעה למשפחתה הצעה שנשמעת היום כמעט מגוחכת – קראווילה מחוזקת ומשופרת במחיר של למעלה משלוש מאות אלף שקלים...

כעת היא רואה איך אנשי המקצוע של חברת 'עמיגור' עמלים לתקן את פגעי יום אתמול, וממתינה לשמאי שיאמוד את הנזקים. עם זאת היא מציינת שעיקר הנזק הוא במחסן שנהרס ובציוד שהיה מחוץ לבית. ואגב, היא לא לבד. 13 משפחות המתגוררות בניצן חוו חוויה דומה אתמול. כמעט שש וחצי שנים אחרי... "קשה להיות יהודי בארץ ישראל", היא אומרת ושבה לתהות מה הרוויח מי הרוויח מהעקירה והגירוש שלא קירב לא תהליך ולא שלום.