ציפי לבני
ציפי לבניצילום: פלאש 90

ראש האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה בכנס של בכירי עולם העסקים, כי  "לקח שנים לנשים להתקדם לתפקידים בכירים בצבא ועכשיו מנסים למשוך את הנשים אחורה".

"כשרב בכיר אומר שעדיפה כיתת יורים על שירת נשים- זה עלול להשפיע על צוערים בבה"ד 1 שהם מאמינים בדרכו. זו בעיה אמיתית שלא ברור מהו מקור הסמכות. כשהיועמ"ש מחליט על חקירה נגד רב ומתקוממים נגד סמכות היועמ"ש - הבעיה הזו מתחדדת", טענה לבני.

לדבריה, "קבוצות שונות בישראל נותנות פרשנות אחרת לחוק - וזה לא יכול להשאר מתחת לפני השטח, זה לא תיאורטי - זה מסוכן.  אלו החלטות שמשליכות על חיי כולנו . זה עניין קריטי למאבק הציוני על החיים כאן ולא בעיה של נשים בלבד". 

בהתייחסה למצב במצרים אמרה לבני, כי "המצב מתדרדר במצרים, יתכן על סף מהפכה שנייה. הצעירים שיצאו שם לרחובות ולכיכר תחריר ביקשו חיים כמו במערב אבל מסתבר שייתכן שמי שישתלט שם על הדמוקרטיה - הם הגורמים הקיצוניים".

"אני לא מקבלת את זה שכל מה שנותר לנו לעשות זה להתכנס בפינה ולא לעשות דבר.  זו אכן שכנה קשה, אבל האמירה שכל מה שקורה מסביב  לא תלוי בנו היא תירוץ כדי לא לעשות דבר. הקיפאון המדיני פוגע בביטחון המדינה", הוסיפה.