חדר בקרה  - טלויזיה
חדר בקרה - טלויזיהצילום: פלאש 90

"הטלויזיה החינוכית מיותרת. מבזבזים שם כספי ציבור, לא משדרים תכנים חינוכיים ולא ממלאים את הייעוד המקורי שלשמו קמו", כך אמר גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה בשיחה עם גלי צה"ל.

הבכיר הוסיף כי סגירת הטלויזיה תביא לשיפור במערכת החינוך. "אם תיסגר החינוכית, הכסף שייחסך יושקע במטרות חינוכיות כמו הקטנת השתתפות הורים בהוצאות חינוכיות", הסביר.

אתמול דווח כי ההצבעה לאישור מינויו של אלדד קובלנץ למנכ"ל הטלוויזיה החינוכית מתעכבת כבר שלושה שבועות ככל הנראה על רקע אי שביעות רצון של נתניהו מהמינוי. עוד לפי הפרסומים מתכוון נתניהו להכפיף את הטלווזיה החינוכית לרשות השידור.

ח"כ זבולון אורלב מתנגד למהלך, "מדובר ברעיון הזוי שיש בו פגיעה קשה ואנושה במערכת החינוך. יעודה של הטלוויזיה החינוכית הוא לראות את עולם התלמידים במרכז ולהשתלב בכל העשיה החינוכית של מוסדות החינוך בהתאם לחוק מטרות החינוך".

ח"כ אורלב ציין שמוזר לצרף לרשות השידור החולה והגוססת משימה חינוכית לאומית שאין לה ידע וניסיון. אורלב ביקש דיון דחוף בועדת החינוך בעניין זה וכן אמר כי "על שולחן הכנסת מונחת הצעת חוק  שלי המבטיחה את עצמאותה של הטלוויזיה החינוכית ולאור הידיעות שפורמו אני מתכוון לקדם אותה בקרוב".

ח"כ ד"ר נחמן שי אמר הבוקר כי "ראש הממשלה מסמן מטרה חדשה במסע להשתקת התקשורת והיא הטלוויזיה החינוכית. משמעויות ההצעה למיזוג הטלוויזיה החינוכית ברשות השידור הן המשך הניסיונות לדכא את חופש פעולתה של התקשורת, הגברת הריכוזיות בתחום וצמצום ההיצע התקשורתי לציבור הישראלי. ראש הממשלה עקבי ושיטתי בחתירתו לתקשורת צייתנית, סתגלנית וחסרת יוזמה".