רח' חדש על שם אסתר רזיאל-נאור

בטקס חגיגי נקרא אמש (רביעי) רחוב בשכונת הר חומה על שם אסתר רזיאל-נאור, לוחמת האצ"ל וחברת הכנסת מטעם תנועת החירות.

בטקס השתתפו ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, שר החינוך גדעון סער, הבן, פרופסור אריה נאור (בעלה של שופטת בית המשפט העליון, מרים נאור), הבת אפרת נאור וילדים מילדי השכונה.

אסתר רזיאל-נאור הייתה חברה במפקדת האצ"ל ובתנועת בית"ר, מחנכת דגולה אשר פעלה רבות בקרב אוכלוסייה קשת יום וטעונת טיפוח, וחברת כנסת מטעם תנועת החירות, אשר נבחרה לכנסת שבע פעמים ברציפות וכיהנה בה במשך 25 שנה. אחיה היה מפקד האצ"ל, דוד רזיאל. אסתר נולדה בשנת 1911 בליטא כנצר למשפחת רבנים וגדלה בבית על טהרת השפה העברית.

בין שאר פעולותיה, הייתה אסתר הקריינית הראשונה של תחנת הרדיו המחתרתית של ארגון האצ"ל ואף נאסרה בשל כך על ידי הבריטים. בכנסת פעלה אסתר רבות למען עלייתם של יהודי בריה"מ ושחרור אסירי ציון, כמו גם למען עיצוב ושימור הזהות היהודית של מדינת ישראל.

שמות הרחובות בירושלים נקבעים במסגרת הרפורמה שהנהיג ראש העיר ברקת, בה הוקמו שתי וועדות חיצוניות ובלתי תלויות ובהן ועדה בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס, יעקב טירקל. הרפורמה משקפת את הליך הבחירה, אשר נקי משיקולים זרים ומאינטרסים פוליטיים.