אחמדיניג'אד. המערב יזם בצורת
אחמדיניג'אד. המערב יזם בצורתמרכז המידע למודיעין

עלי-אכבר ג'ואנכפר, יועצו של אחמדיניג'אד לענייני תקשורת המשמש גם כמנהל היומון הממשלתי 'איראן' וסוכנות הידיעות הממשלתית אירנא, נידון השבוע לשנת מאסר ולשלוש שנות השעיה מפעילות עיתונאית. 

העונש הושת על האיש באשמת פרסום מה שמוגדר כתכנים המנוגדים לאסלאם במסגרת מוסף מיוחד, שהופץ באוגוסט 2011 על-ידי היומון איראן. מרכז המידע למודיעין ולטרור המדווח על האירוע מוסיף ומציין כי המוסף ביטא עמדות מעוררות מחלוקת בנושא רעלת נשים ועורר ביקורת חריפה בממסד השמרני. 

ביום שני (21 נובמבר) ניסו כוחות הביטחון לעצור את ג'ואנפכר במשרדי מערכת העיתון איראן. בעימותים שפרצו בין כוחות הביטחון לעובדי העיתון נעצרו למעלה מ-30 עובדים. ג'ואנפכר לא נעצר בסופו של דבר, ככל הנראה בזכות התערבות הנשיא.

עוד מדווח המרכז כי במקביל להרשעתו בפרשת המוסף עורר השבוע ג'ואנפכר סערה פוליטית ותקשורתית בעקבות ראיון שהעניק ליומון הרפורמיסטי אעתמאד, ובו תקף בחריפות את מבקרי הממשלה ואת הרשות השופטת. בעקבות הראיון נסגר העיתון על-ידי השלטונות למשך חודשיים.  

בראיון האשים ג'ואנפכר את הרשות השופטת בהאשמות שווא כלפי תומכי הנשיא ובמעצר מקורביו ממניעים פוליטיים. הוא יצא במתקפה גם נגד שר המודיעין לשעבר, ע'לאם-חסין מחסני-אז'האי, ושר החוץ לשעבר, מנוצ'הר מתכי, שפוטרו על-ידי הנשיא, והמליץ להם לשתוק כדי לשמור על כבודם. הוא דחה את טענות מבקרי הנשיא, לפיהן אחמדינז'אד ומקורביו אינם נאמנים למנהיג העליון ומעורבים בשחיתות כלכלית, וכן הכחיש דיווחים לפיהם בכוונת הנשיא להתפטר מתפקידו עוד לפני סיום מועד כהונתו החוקי.