יום חמישי האחרון היה בארה"ב "יום ההודיה" שמאופיין באכילת תרנגולי הודו וצפייה בתכניות "פוטבול", כדורגל אמריקאי.  אבל ה"אקשן" האמיתי התחיל ביום שישי - "יום שישי השחור", יום הקניות הכי גדול בשנה. עם "סיילים" בהתאם.

בהרבה מקומות אנשים עומדים בתור כבר בארבע לפנות בוקר, או אפילו מוקדם יותר, כדי להיות מהראשונים לקפוץ על המציאות המוצעות.

כמובן, הלחץ והדחיפות ביום זה מגיעות לרמות בלתי נסבלות. הנתונים מעלים כי המכירות המקוונות בארה"ב זינקו ב-39.3% בחג ההודיה וב-24.3% ב"יום שישי השחור" שלאחר החג. האייפון והאייפד דורגו במקום הראשון והשני ברשימת הפריטים הנרכשים ביותר.

אבל יש דרך להנות מהמציאות ובמקביל לחסוך את החוויה הלא נעימה בתוך החנות. חברה ישראלית פיתחה תוכנה שעוזרת בחיפוש אחרי מציאות באתרי קניות באינטרנט. החברה, בשם סופרפי, Superfish, http://www.superfish.com , מציעה תוכנה בשם "ווינדוס שופר", Windows Shopper שבודקת תמונות מוצרים ומחפשת דברים דומים, במחירים טובים יותר.

הטכנולוגיה של סופרפיש עובדת בצורה די דומה לחיפוש של גוגל, אומרת החברה. כשמשתמש מחפש טקסט בגוגל, מנוע החיפוש מאתר מידע שמתאם בצורה מלאה או חלקית את מילות החיפוש, בהקשרים שונים. בדומה, הטכנולוגיה של סופרפיש בודקת תמונות ואימג'ים שדומים בצורה מלאה או חלקית לתמונה שחלון הדפדפן שלך מציג כרגע.

לטכנולוגיה יש הרבה שימושים, אבל כדי להציג ולהוכיח את יכולתו – פיתח סופרפיש את תוכנת "ווינדוס שופר" שבודקת אתרי קניות ומחפשת דברים דומים למה שאתה כרגע מעוניין לקנות, במחיר יותר טוב.

חלק מהפריטים שהתוכנה מציעה יהיו זהים, וחלק יהיו דומים יותר או פחות – דבר שמעניק לקונה מגוון יותר רחב של אפשרויות רכישה, בתקווה שהקונה ימצא עסקה יותר משתלמת. משתמשים יכולים להתקין את התוכנה בדפדפן Internet Explorer או Firefox ולחפש במגוון רב של אתרי קניות בכל העולם.

החברה גייסה כארבעה מיליון דולר בזמן האחרון, וכבר מכניסה רווחים – דרך תכנית שיתופית עם אתרים שהתוכנה מציגה. כל פעם שלקוח לוחץ על לינק שהתוכנה מציעה, סופרפיש מרוויחה כסף. למרות שתוכנת הקניות אמורה להיות רק ניסוי כדי לבדוק את טיב הטכנולוגיה, הביקוש לה הפך אותה למוצר מבוקש מאוד ברשת.