חוגגים מחדש
חוגגים מחדשפלאש 90

לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל ישוחזר יום כ"ט בנובמבר, היום בו קיבלה עצרת האו"ם את החלטתה בדבר הקמת המדינה העברית, מדינת ישראל.

במטרה לחזק את המודעות ליום ההיסטורי שבעקבותיו, ביום ה' באייר תש"ח הוכרזה מדינת ישראל, וכדי לעודד את הרוח הציונית במדינת ישראל, יזמה ההסתדרות הציונית העולמית את שחזור קבלת הבשורה על החלטת האו"ם ואת חגיגות ההמונים ברחוב.

השחזור יתקיים היום (ג') בצהרים ברחבת בניין הסוכנות היהודית (רחבת הכנסת הישנה), שברחוב קינג בירושלים.

בהסתדרות הציונית מזמינים את הציבור הרחב לקחת חלק בחגיגות. "אלפי אנשים וביניהם בני נוער, נשים, ילדים ומבוגרים צפויים לקחת חלק בחגיגות ההמוניות, לרקוד ולשמוח למשמע הקלטת של החלטת האו"ם, בדיוק כמו לפני 64 שנה", אומרים שם ומוסיפים: "דמויות היסטוריות אשר לקחו חלק בחגיגות המקוריות יגולמו על ידי שחקנים וביניהם ראש הממשלה לשעבר, גולדה מאיר, אשר תברך את ההמון מן המרפסת המפורסמת כאשר לצידם שחקנים בדמויות הרבנים הראשיים לישראל דאז".

לצורך השחזור אותרו שתי מכוניות שרד מדגם סיטרואן אשר הסיעו לחגיגות המקוריות את המכובדים, ג'יפ צבאי בריטי מתקופה זו ומחלק עיתונים אשר יחלק עיתונים שיודפסו במיוחד ליום זה ברוח הזמנים ההם.

בנוסף, ישולבו בין ההמון נגני רחוב, להקות מחול אשר ירקידו את המשתתפים במעגלי הורה וריקודי עם ודמויות של מפורסמים מהימים ההם עם צלמים אשר יצלמו את הקהל במצלמות אותנטיות.

יעקב חגואל, ראש המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות: "החלטנו לבצע שחזור מדויק של התמונה ההיסטורית של ההמון הרוקד ברחובות על מנת לאפשר לכל אזרחי המדינה לחוש את תחושות השמחה אשר עטפו את המדינה ביום היסטורי זה ובכדי לחזק את המודעות ליום זה. בכוונת ההסתדרות הציונית העולמית להפוך את יום כ"ט בנובמבר ליום הציונות בישראל. הציבור הרחב חוגג את יום העצמאות, אך אנו רוצים להקדיש גם את חשיבותו של יום זה".