מקווה להוביל לפתרון. זמיר
מקווה להוביל לפתרון. זמירפלאש 90

שופטי בג"ץ, הנשיאה דורית ביניש, השופטת אסתר חיות והשופט חנן מלצר, הגיבו הערב (שלישי) בחיוב להודעתם של האוצר והרופאים המתמחים על התקדמות במגעים בתיווך המגשרים מטעם בג"ץ.

"בית המשפט קיבל את דיווח הצדדים אודות ההידברות ביניהם ומביע את הערכתו להתקדמות שהושגה. הצדדים יגישו הודעה נוספת באשר לתוצאות ההידברות ביניהם בתום שבוע דיונים נוסף", קבעו השופטים בהחלטתם שפורסמה.

שופט ביהמ"ש העליון לשעבר, פרופ' יצחק זמיר, הבהיר בראשית השבוע, כי כי קיצור הסכם השכר של הרופאים עם המדינה ומעסיקיהם לא יעלה על הפרק בשיחות בין האוצר לרופאים המתקיימות בתיווכו, זאת עקב המתווה שהכתיב בג"ץ למו"מ בין הצדדים.

"הליך ההדברות מתנהל על יסוד ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט העליון. החלטה זו אומרת שההדברות תעסוק בתנאי עבודתם של הרופאים הצעירים במסגרת ההסכם בלבד", אומר פרופ' זמיר.

לדבריו, "לא הועלתה במסגרת ההדברות ההצעה לקיצור תקופת ההסכם בין האוצר והרופאים. הדיונים מתנהלים תחת המתווה, שנקבע בהחלטת בית המשפט העליון. במסגרת זאת ישנה רשימה לא קצרה של תביעות מצד הרופאים הצעירים. בדיונים מתגלות הסכמות בחלק מהנושאים ויש גם נקודות מחלוקת".

"אנחנו דנים בנושאים שאפשר לדון בהם במסגרת ההסכם, ולדעתנו, תביעות המתמחים בחלקן יכולות להתקבל. בכל מקרה, איננו אמורים ואיננו מוסמכים לעסוק בהליך ההדברות בקיצור ההסכם", סיכם זמיר.