הרחוב החדש
הרחוב החדשצילום: אבי חיון

במעמד שר המדע הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ ראש עירית ירושלים מר ניר ברקת, נשיא בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים פרופ' נח דנא פיקארד, תעשיינים  ומשפחת לב, נחנך היום (שלישי) רחוב ע"ש מייסד בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים פרופ' זאב לב ז"ל.

הרחוב ממוקם ב"לב" תעשיית ההייטק של ירושלים וכולל את החברות "טבע", "רפא" (בבניה) אינטל ראד בינת ועוד.

נשיא בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים הדגיש בטקס, את החיבור של מכון לב ללב הצמיחה והפיתוח של ירושלים הן בצד התורני והן בצד הטכנולוגי.

פרופ' לב, יליד וינה, תרפ"ב, 1922. למד לימודי קודש וחול בבי"ס דתי בברלין. ב-1938 נשלח ב"משלוח הילדים" (קינדר-טרנספורט) לישיבת גייטסהד באנגליה.

ב-1940 גורש לקנדה למחנה עבודה ובו עבד כשנתיים כחוטב עצים ולמרות הקושי למד תורה במסירות. למד פיסיקה לתואר ראשון בקנדה ולתואר שני ושלישי באוניברסיטת קולומביה בארה"ב. עלה ארצה ב-1950 וגר בירושלים. היה שותף  לפיתוח המחלקה לפיסיקה באוניברסיטה העברית. ב-1962 זכה בפרס ישראל בפיסיקה וב-1965 בפרס רוטשילד. יעץ בענייני טכנולוגיה והלכה לרבנים הראשיים הרצוג ואונטרמן זצ"ל.  היה חבר בוועדה לצמצום היתרי עבודה בשבת.

בשנת 1969 ייסד פרופ' לב יחד עם מספר עמיתים את בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, אשר כונה על שמו "מכון לב" ועמד בראשו במשך 13 שנה.

בשנים אלו עיצב פרופ' לב את דמותו של המכון, בדרך של חתירה למצויינות אקדמית בצד חתירה ליישום מעשי של הלימודים בתעשייה ובפתוח הטכנולוגי.

נשיאי המכון בעבר ובהווה יחד עם שר המדע בטקס חנוכת הרחוב. צילום: אבי חיון