לא התקבלה כל בקשה. בן מנחם
לא התקבלה כל בקשה. בן מנחםפלאש 90
בדיון שהתקיים היום בוועדת החינוך של הכנסת אמר יוני בן מנחם, מנכ"ל רשות השידור: "אנחנו ניזונים בדיוק כמוכם מהידיעות באמצעי התקשורת לגבי האפשרות להכפפת הטלוויזיה החינוכית לרשות השידור. אף אחד לא פנה אלינו ומבחינתנו אלו שמועות בתקשורת". עוד אמר בן מנחם יש לרשות השידור הנחייה למכור את כל נכסי הנדל"ן של הרשות כדי לממן חלק מהרפורמה ולמרכז למקום אחד את האולפנים ומטה רשות השידור. עוד הוסיף כי הרשות בשלב של מכירת נכס ראשון ברחוב ירמיהו בירושלים.

דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך: "שר החינוך הבהיר היטב את דעתו. השר רואה בטלוויזיה החינוכית נכס למערכת החינוך. הטלוויזיה משרתת את יעדי המשרד ומשדרת במשך 12 שעות ביום לטובת ילדים ונוער".

שטאובר הוסיפה ואמרה כי כממלאת מקום מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית היא רואה שיש מקום לשיפור, אבל מאמינה שעם כניסת המנכ"ל החדש שנבחר פה אחד, יהיה שיפור בתפקודה של הטלוויזיה החינוכית.

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי): "נקודת המוצא שלי היא לשמור מכל משמר על ערוצי השידור הציבור. לא נהיה חברה דמוקרטית ראויה בלי שידור ציבורי ראוי. כל פעם מישהו מעלה את הבקשה ההזויה הזאת לבטל את הטלוויזיה החינוכית ובכל פעם הכנסת אמרה לא לכך.  אפשר לקיים דיון על שתיים-שלוש תוכניות האקטואליה שמשודרות בה ואפשר לקיים דיון האם היא ממלאת את יעדיה. רשות השידור הוא גוף חולה מבחינה כלכלית ולהעמיס את הטלוויזיה החינוכית על רשות השידור זוהי שגיאה גדולה מאוד ופגיעה אנושה במערכת החינוך ובתלמידים".

בין הדוברים התבטאו גם חברי הכנסת יעקב אדרי (קדימה), אורי אורבך (הבית היהודי), טאלב אלסאנע (רע"מ-תע"ל) ודב חנין (חד"ש) אודות חשיבות עצמאותה של הטלוויזיה החינוכית. אורבך הוסיף כי יש לבזר את התקשורת הציבורית בידי כמה שיותר ידיים.

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) אמר כי סיפוח הטלוויזיה החינוכית לא ישפר מצבה של רשות השידור במיוחד בתקופה זו בה היא בעיצומה של רפורמה משמעותית. מילר סיכם ואמר כי הטלוויזיה החינוכית היא נכס שעצמאותו חשובה. לאור התרעמות חברי הכנסת על הסיכום הקצר והלקוני מידי לטעמם, נעל מילר את הישיבה והוסיף כי לא ייתן במה "לניגוח הממשלה והעומד בראשה באופן פופוליסטי וזול על בסיס שמועות, במיוחד כאשר נציגי רשות השידור ומשרד החינוך הדגישו כי לא מתקיים שום משא ומתן בעניין מיזוג בין הגופים".