מחאה שכזו
מחאה שכזואייל בסון

אחר הצהריים פשטו הסטודנטים של אוני' בן גוריון בנגב, מכללת אורנים וסטודנטים של ת"א על עשרות מכוניות חונות ברחבי העיר ת"א, ב"ש ואזור הצפון והניחו דו"ח תנועה מדומה על שמשת המכוניות החונות. 'הדו"ח' היה דמוי דוח עירוני רגיל רק שעליו נכתב – 'דוח טרכטנברג'. חלק מבעלי הרכבים שחנו וחשבו שקיבלו דו"ח קיללו וקרעו אותו.

העומדים מאחורי המעשה הם התאחדות הסטודנטים הארצית יחד עם אגודות הסטודנטים של אוני' בן גוריון ומכללת אורנים שפיזרו את דוח טרכטנברג אחר הצהריים במספר מוקדים ברחובות ת"א, ב"ש והצפון.

יוזמי המהלך מספרים כי כאשר חלק מבעלי הרכבים שהחנו ברחובות ת"א העמוסים הגיעו למכוניתיותהם, הם חשבו לרגע שקיבלו דוח תנועה שמונח על שימשת המכונית, אחד מבעלי הרכב שראה שמונח על שימשת מכוניתו דו"ח התעצבן והפטיר קללה עססית לעבר דוח טרכטנברג וקרע אותו לגזרים אחרים אמרו שבישראל וועדה לא עוזרת בשום דבר.

איציק שמולי יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית מסר בעקבות הפרסום על מסמוס מסקנות הדו"ח: "שר האוצר מנסה להלך איימים על הציבור עם סערה כלכלית שמתקרבת מבחוץ ושוכח שמדיניותו הכלכלית עוררה את המחאה החברתית הגדולה ביותר שפרצה בישראל. את דוח טרכטנברג החסר והחלקי ממילא מנסה עכשיו האוצר לדחות עם ססמאות פומפוזיות על האחריות הלאומית. רק במשרד האוצר בישראל ניתן להגיע למסקנה שיש מחסור בשירותים החברתיים ובה בעת לקדם קיצוץ רוחבי שפוגע בהם. ייתכן והממשלה זקוקה לתזכורת מעוררת לתביעת האזרחים לתיקון החברתי הדרוש בתחום הדיור, הרווחה ובתחומים נוספים. גם הכנסת חייבת למלא את תפקידה כרשות המחוקקת והמפקחת״.