בניזרי בבית המשפט. ארכיון
בניזרי בבית המשפט. ארכיוןצילום: פלאש 90

השר לשעבר, שלמה בניזרי, יצא היום (רביעי) לחופשה מיוחדת לרגל ברית המילה של נכדו. כך מדווח הערב ערוץ 10.

על פי הדיווח, בנו של בנזירי סיפר על הפגישה הצפויה בין אביו לקצב בתאו בכלא, "הוא יוכל לתמוך בו, אם זה בחיזוקים ובשיעורי תורה. כמו שהם הסתדרו ביחד בפוליטיקה ובהרבה דברים, אני מאמין שכך גם יהיה כעת".

הבן הוסיף, "הדבר הכי חשוב זה לעודד אותו ולתמוך אחד בשני - כי אם לא, אפשר להישבר בסופו של דבר. שיהיו חזקים ושהאמונה תנצח בסוף - ככה הצלחנו לשרוד במשך שנתיים ושלושה חודשים".

לפני כשנתיים וחצי נידון בניזרי ל-4 שנות מאסר לאחר שהורשע כי בימי כהונתו כשר העבודה והרווחה סיפק לידידו, משה סלע, בעל חברת כוח אדם לעובדים זרים, מידע על מכסות עובדים.

כתב האישום פירט אילו טובות הנאה קיבל בניזרי מסלע: שולחן אוכל וכיסאות לביתו בעלות של כ-7,000 שקלים, והובלתם. תשלום שכר טרחה של עורכת דינו של בניזרי, שייצגה אותו בתביעת לשון הרע שהוגשה נגדו, בסך של 28 אלף שקלים. בנוסף, סלע התקין מיזוג בביתו של בניזרי בעלות של 23 אלף שקלים וסכום נוסף של 40 אלף שקלים. כמו כן סיפק סלע שירותי ניקיון בביתו של בניזרי.

בכתב האישום נטען כי סלע העביר לבניזרי בשנים 2000 ו-2001 תמיכה כספית חודשית, ובסוף שנת 2001 העביר לו סכום שיא של 200 אלף דולר.

כמו כן בניזרי הורשע גם בשיבוש הליכים טרם חקירת המשטרה.