מטוס כיבוי. ארכיון
מטוס כיבוי. ארכיוןפלאש 90

יחידת הכיבוי האווירי שהוקמה בעקבות השריפה בכרמל בדיוק לפני שנה, תתוגבר בקרוב בשני מטוסי כיבוי חדשים. כיום מפעילה היחידה שבעה מטוסי כיבוי.

אתר האינטרנט של חיל-האוויר מדווח כי שלשום התקיים תרגיל משותף של חברת "כים-ניר", קק"ל, רשות הטבע והגנים ושירותי הכיבוי וההצלה, עם יחידת הכיבוי. יחידת הכיבוי האווירי תרגלה יחד עם שאר הגופים הכוונה מהשטח, וקיימה יום עיון בנושא.

בתרגיל התבקשו הכוחות לעבוד יחד ולבחור את הדרך המתאימה והיעילה ביותר ללחימה באש, תוך כדי שהם מנהלים תקשורת ישירה בין הכוחות על פני הקרקע ובין המטוסים. "אנחנו מצפים שנקנה לכל הגופים את יכולת התקשורת עם הטייסים", אמר סגן מפקד היחידה, רס"ן ניסים. "מטרת התרגיל היא בעיקר יצירת שפה משותפת, שיכירו אחד את השני ויראו את עבודת הכיבוי מנקודת מבט אחרת".

היום החל עם סיור במנחת של חברת "כים-ניר", במהלכו ניתנו הסברים בנושא מבנה מטוסי הכיבוי הייחודים ויכולותיהם. מיד לאחר מכן נפתח התרגיל, והכוחות האוויריים והקרקעיים החלו להתמודד עם התרחישים השונים. "בתרגיל אנחנו מתנסים במספר מקרים" פירט קצין השטח של היחידה, סרן אורן. "זאת משום שלשריפה יש כמה פרמטרים כמו אקלים אזורי, רוח וטמפרטורה, המשפיעים על אופן הכיבוי".

כחלק מניסיון היחידה ליצירת שפה אחידה ומשותפת, בונים בימים אלו ביחידה עזרי שליטה משותפים. "מתוכנן שכבר בחודש הקרוב תהיה מפה משותפת עם כל השכבות הרלוונטיות", הדגיש רס"ן ניסים. ביחידת הכיבוי מתכוננים לערוך שינויים נוספים, ביניהם, קציני השטח של היחידה יערכו סיורים באזורים בהם קיים חשש לבעירה על מנת לספק מענה מהיר יותר.