מזהיר. וילנאי.
מזהיר. וילנאי.פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה שלוש הצעות אי-אמון של סיעות האופוזיציה. הצעתה של סיעת קדימה עסקה ב"ממשלת נתניהו מרמה את הציבור בישראל ופוגעת במעמד הביניים ובשכבות החלשות". הצעת סיעות חד"ש, רע"מ-תע"ל ובל"ד עסקה ב "הממשלה מנסה לקבור את דרישות הצדק החברתי". הצעת סיעות מרצ והעבודה עסקה ב"החלטת צה"ל לקבור את הדו"ח לשוויון בין נשים לגברים – דו"ח ועדת שגב".

חה"כ זהבה גלאון (מרצ), שהציגה את ההצעה אמרה כי "ממשלה שמחרדלת את הצבא פוגעת בצה"ל. הצבא שאמור היה להיות צבא העם והביטחון הפך לצבא השם. הצבא הזה העביר את הגה הפיקוד מהמפקדים לרבנים פונדמנטליסטים".

עוד אמרה גלאון, "נשים מתגייסות על פי חוק וזכותן למצות את יכולותיהן וכישוריהן. לאיזה צבא רוצים שיתגייסו? לצבא שמדביק עליהן סטיגמות ומכיל עליהן סקסיזם? תפיסות שאומרות קול באישה ערווה הן תפיסות מעוותות ואת הרבנות החזירית הזו יש להחזיר למימדים האמיתיים, שתוציא את טלפיה מהצבא. בתקופת שר הביטחון אהוד ברק הרבנות גדלה מעל מימדיה. רבנות שמגבה חיילים המסרבים לשמוע שירת נשים".

"מדובר במדיניות, בהדרה הולכת וגוברת במרחב הציבורי. ריח הסקסיזם מגיע כל הדרך לוושינגטון", הוסיפה גלאון.

השר להגנת העורף, ח"כ מתן וילנאי (העצמאות), ציין שהוא עצמו עמד בוועדה הראשונה שקדמה לוועדת שגב. "יש היום קצינות בכירות לאורכו ורוחבו של צה"ל. יש גורמים קיצוניים שלצערי מצליחים להביא את הדברים לידי הקצנה שאליה מכוונת הצעת האי אמון. הדברים מטופלים לפי חוק השיפוט הצבאי. יש קומץ שמטופל ולכן, לא נכון להציג את הדברים כאילו הצבא שינה עורו. הכיוון בצבא הוא ברור ומובהק. 92% מהמקצועות בצבא פתוחים לנשים וה-8% שאינם פתוחים זה עקב מאמץ פיזי קשה וכושר פיזי שאין סיבה להטילם על אישה. מדיניות הצבא עברה דרך ארוכה ואין שום סיבה להיות מוטרד, למרות שתמיד יש צורך לבדוק. הצבא מגיב היטב ולא נותן לקיצונים להשתלט למרות שיש ניסיונות".

במהלך הדיון הסיעתי, נאם ח"כ טלב אלסאנע (רע"מ –תע"ל) מעל לדוכן בערבית. חה"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) התפרצה לעברו ודרשה שידבר בעברית כי "אי אפשר להבין מה הוא אומר". מיכאלי אף דרשה מסגן יו"ר הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד), ש"יעיף" את אלסאנע מהדוכן. אקוניס השיב למיכאלי כי "השפה הערבית נקבעה כשפה רשמית. הוא יכול לדבר גם כל שלוש הדקות בערבית".

לאחר שאלסאנע סיים את דבריו, ביקש אותו אקוניס לחזור ולתרגם את דבריו כדי שיוכלו להבינו. אלסנאע חזר על דבריו ואמר כי "הנהגת הציבור הערבי הכריזה על  שביתה כללית. חשוב להעביר מסר לממשלה שהמדיניות הזו לא תימשך, זו זכותנו לקיים מאבק לגיטימי".

מיכאלי עלתה לדוכן בהמשך הדיון הסיעתי ואמרה כי היא "דורשת צדק חברתי לפרלמנט שהדוברים יעלו וידברו כך שכולם יבינו".

32 ח"כים תמכו בהצעת אי-האמון של סיעת קדימה ו-48  התנגדו לה. 30 ח"כים תמכו בהצעת אי-האמון של סיעות חד"ש, רע"מ-תע"ל ובל"ד ו-49 התנגדו לה. 30 ח"כים תמכו בהצעת אי-האמון של סיעות מרצ והעבודה ו-49 התנגדו לה.