דגל מד"א על האמבולנס
דגל מד"א על האמבולנסצילום: ועד מתיישבי השומרון

מתנדבי מד"א ביו"ש ממשיכים בצעדי מחאה כנגד ההחלטה וביצוע החלפת סמלי ה'מגן דוד' מהאמבולנסים ביו"ש. בימים האחרונים סיפקו בועד מתיישבי השומרון  דגלים לאמבולנסים עם הכיתוב והסמל של מגן דוד אדום.

נזכיר שבחודשים האחרונים חילק הועד מדבקות עם סמלי 'מגן דוד אדום', כפי שהיו לפני החלפתם. את הדבקת המדבקות מבצעים מתנדבי מד"א בדרום הר חברון, קרית ארבע, חברון, אפרת, בנימין ושומרון.

בנוסף לכך, מתנדבי מד"א בשומרון החליטו כי יפסיקו להגיע למשמרות התנדבות בתחנת ירקון, לא יודיעו על תפיסת כוננות וכן לא יפנו חולים במקרים שאינם מצילי חיים.

לפני כשבועיים, עם החרפת החרם על מד"א, החליטו בועד לארגן התרמת דם ישירות לבתי החולים ולא באמצעות ניידות הדם של מד"א כפי שנהוג היה עד כה. בועד פתחו מוקד אינטרנטי המפנה להתרמת דם בבתי חולים בארץ, עד עכשיו פנו למוקד מאות אזרחים המחפשים דרך לתרום דם ולא דרך מד"א.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, אמר כי "הדרישה להסרת סמל מגן דוד אדום, כמוה כהסרת דגל מדינת ישראל. לא יעלה על על הדעת שאנחנו בשומרון ניתן יד למהלך שמשמעותו היא התכופפות של דגל ישראל בפני הצלב. אני קורא לכל ציוני באשר הוא להתמרד בכל הצורות האפשריות כנגד הכניעה של מד"א לצלב האדם הבינלאומי".

שגיא קייזלר מועד מתיישבי השומרון  הוסיף  "בזמן שנתניהו עדיין לא ניהל מו"מ על סוגיית הגבולות, במד"א, כבר החליטו לוותר על שטחים בריבונות ישראלית ועל סמלי הריבונות הללו. זוהי חוצפה שארגון לאומי מתנהג בצורה כזו וניאבק על מנת שיובהר כי צעד שכזה לא יעבור בשקט".