העיר עמנואל
העיר עמנואלצילום: פלאש 90

מזכיר מועצת עמנואל, עידו מאושר, אמר בראיון לערוץ 7 ששלושים שנה אחרי פשיטת הרגל הגדולה של חברת כוכב השומרון הושלמה הבנייה של הפרויקט ההיסטורי, "כל השלדים של המבנים של כוכב השומרון - החברה שפשטה את הרגל, שופצו ונמכרו כמעט כולם. אם מישהו חשב שנחתם הגולל על עמנואל מתבדה היום".

לדבריו, דירות שבעבר הושכרו רק תמורת תשלום הארנונה מושכרות היום במחירי שוק רגילים, "עמנואל היא העיר החרדית הגדולה של השומרון, יש כאן אוכלוסייה מגוונת מכל הסוגים ומכל המינים וגם קהילה לא גדולה של כיפות סרוגות. יש פרויקטים רבים שעדיין יפה עליהם השתיקה, אבל אני יכול לומר שכל מי שמבקר בעיר מתרשם עמוקות מהאסטטיקה, אין אף כבל באוויר, הכול תת קרקעי. בין שכונה לשכונה יש מדרחוב ללא כניסת רכבים כך שהילדים יכולים לשחק בצורה בטוחה".

מאושר טוען שרבנים רבים נתנו את ברכתם לחסידים להגיע לעיר, "לעמנואל יש את הייחודיות שלה, אבל אנחנו בהחלט שואפים להגיע לממדים של אלעד וביתר. אצלנו אין בג"צים או עתירות של פלשתינים, התב"ע פה מאושרת הכול קו כחול, יש אלפי יחידות דיור שרק אם יגידו כן, יבנו אותם".

"היום אין בעמנואל דירות ריקות והעיר בהתפתחות", ציין מאושר, "לאחרונה ביקר כאן האדמו"ר מסלונים ומרן הרב עובדיה שגם התעניין מאוד בעיר. עמנואל מונה היום 4000 תושבים ובקרוב יתווספו עוד 57 משפחות והיד עוד נטויה".