הפגנות החרדים הערב
הפגנות החרדים הערבצילום: ערוץ 7

משפחה חרדית שמתגוררת 'בבתי ורשא' בפאתי שכונת מאה שערים, התקשרה מספר פעמים למוקד המשטרתי בבקשת עזרה דחופה עקב זריקת אבנים לעבר ביתה. המוקדנים המשטרתיים התעלמו. אתמול (חמישי) נחשפה הקלטת השיחה עם המשטרה.

בהקלטה נשמע אב המשפחה מדווח "אני מותקף באבנים, יש פה מאה וחמישים חבר'ה שזורקים אבנים" המוקדן המופתע שואל "בני מיעוטים?" בתשובה עונה האב "איזה בני מיעוטים? בני מיעוטים חרדיים", המוקדן "חרדים, והם זורקים עליך אבנים? אוקיי אני אשלח ניידת".

כשהבחין שהניידת לא מגיעה התקשר שוב למשטרה "התקשרתי כמה פעמים מהטלפון הזה היום, אני מותקף באבנים... כבר שלוש שעות אני מדווח פה על אירוע, פיזרו גז מדמיע לתוך החדר שלי, ויש לי אישה בהריון ושני תינוקות מקיאים. דופקים פה עם פטיש של חמישה קילו".

אישתו הבחינה שהמשטרה מתעלמת, פנתה אף היא למוקד "מה קורה עם הניידת שלנו? אנחנו מותקפים פה באבנים ואני לא מבינה למה אתם מחכים. אנחנו מתקשרים כל כך הרבה פעמים ואף אחד לא מתייחס, ריבונו של עולם. מה אנחנו מבקשים, קצת הגנה?". המוקדנית עונה בזלזול "אני מבינה, אבל למה את מתנפלת עלי? זה לא שאני נוהגת בניידת".

המאבק האלים בן 'בתי וורשא' ל'כולל פולין' מתנהל על שכונת מגורים ששוכנת בפאתי מאה שערים. המתחם הידוע בכינויו 'בתי וורשא' הוא הקדש שנתרם לפני למעלה ממאה שנים. מטרת ההקדש הייתה להקים שכונת מגורים וכולל עבור אברכים יוצאי פולין. ביסוד ההקדש החליטו התורמים כי בוועד המנהל יהיו 4 נציגים מתושבי המתחם ועוד 3 נציגים מחסידות גור שייצגו את 'כולל פולין'.


בשנים האחרונות האשימו תושבי 'בתי וורשא' את אנשי גור על השתלטות לא חוקית על הנהלת הוועד ובעקבותיה הערמת קשיים על תושבי המתחם. התושבים טענו כי מחירי השכירות הוקפצו ואף נאסר עליהם לבצע שיפוצים קלים זואת במטרה לגרום להם לעזוב את המתחם כדי שאנשי 'כולל פולין' יוכלו לבנות במקומו מתחם מגורים חדש עם שטחי מסחר. המאבק המתמשך החריף לאחרונה וכעת תושבי מאה שערים חיים באימה מההחרפה הממשמשת ובאה."

לפניות והצעות לכתב  : [email protected]