משה קצב הבוקר
משה קצב הבוקרצילום: פלאש 90

עו"ד יורם שפטל מתייחס לכניסתו לכלא של הנשיא לשעבר משה קצב, אירוע הסטורי שלדבריו לא ייזכר לטובה "זה יום שייזכר לדיראון עולם לא מבחינת קצב אלא מבחינת כל אלה שהביאו אותו להיכנס לכלא על פשע שהמינימום שאפשר להגיד עליו, זה שיש ספקות משמעותיות אם הוא בכלל ביצע אותו".

לדבריו על ספקות קטנים יותר בבית המשפט בארה"ב ביטלו כתבי אישום, "בפרשת דומיניק שטראוס קאהן לאחר שהתגלו סתירות מינוריות בעדות המתלוננת, כתב האישום בוטל. בפרשת קצב הסתירות היו בולטות מאוד, סתירות שערערו את כל העדות. הייתה כאן אישה שבמשך תשע שנים לא סיפרה לאיש וכשסיפרה לעורך דינה אמרה לו שהוא שלח ידיים. רק אחרי חצי שנה כשהמשטרה באה אליה היא נזכרה שהיא נאנסה. אין תובע ציבורי בעולם שהיה מגיש על סמך זה כתב אישום".

עו"ד שפטל משוכנע שהיו מספר אנשים שרצו לראות את דמו של קצב נשפך ברבים, "העדה המרכזית בפרשה כתבה לקצב מכתב הערצה שגם השופטים טענו שאינו אופייני לאישה שנאנסה. אבל המכתב מעולם לא פורסם, מדוע, כי המשפט התנהל בדלתיים סגורות. בכל העולם כולל בארה"ב משפטים של עברות מין מתנהלים בדלתיים פתוחות, זאת הדרך היחידה לעשות משפט צדק, כך היה במשפטו של מייקל ג'קסון מול קטין ובמקרים נוספים. רק אצלנו המשפט התנהל בדלתיים סגורות, משפט כזה לא יכול לעשות צדק".

לדבריו אלה שרצו לראות את דמו של קצב השיגו את מבוקשם, "הממסד המשפטי בישראל והחוליגנים התקשורתיים שראינו אתמול איך הם מצלמים בהנאה את האיש שהגיע לשיא שפלותו, הם אולי השיגו את תאוותם, אבל הרגע הזה ייזכר לדיראון עולם הן לתקשורת והן לממסד המשפטי".