. עו"ד שרגא, יו"ר 'איכות השלטון'
. עו"ד שרגא, יו"ר 'איכות השלטון'פלאש 90

העיתונאי קלמן ליבסקינד מוחה בטורו השבועי העיתון "מעריב" על התנהלותה של התנועה לאיכות השלטון כלפי הדובר שלה שוקי לבנון.

ליבסקינד מציין כי בשבוע שעבר העניקה התנועה לאיכות השלטון תואר אביר מטעמה לאישים שתרמו לאיכות השלטון בישראל. בין האבירים השנה היו גם שניים חרדים, ח"כ הרב חיים אמסלם ועו"ד יואב ללום, שהתנועה מצאה להוקיר על מאבקים שניהלו בתוך החברה שלהם. כמדי שנה מתקיים בסיום הטקס מופע אמנותי. "לפני שנתיים, כשהיה לי עצמי הכבוד לקבל את הפרס הזה, הופיע שלום חנוך. לפני שנה יהודה פוליקר. השנה רמי קליינשטיין", מזכיר ליבסקינד.

לאחר האירוע הסביר דובר התנועה, שוקי לבנון, בתשובה לשאלת כתבים, שהתנועה בחרה מראש להזמין זמר ולא זמרת מתוך רצון להתחשב בזוכים החרדים ובני משפחותיהם.

"לו היו פוגעים שם במישהי, הייתי נזעק בעצמי. אלא שזה לא קרה. אף אשה לא נעלבה. פיה של שום זמרת לא נסכר. אם התנועה בחרה להתחשב, כפי שהסביר הדובר, זה כשלעצמו יפה. יפה מאד. אלא שכאשר ההסתערות התקשורתית החלה, בתנועה נלחצו. עו"ד אליעד שרגא, מייסד התנועה ואיש שיש לי הערכה לרבים מהמאבקים שהוא מנהל, מיהר להכחיש. במקום להתגאות שדווקא תנועה כמו שלו, שהובילה מלחמות בפוליטיקה החרדית כשהיה צריך, יודעת גם להתחשב בחרדים כשהדבר לא פוגע באיש, הוא מיהר לבשר לאומה שהדובר הוציא את עצמו לחופשה", מספר ליבסקינד.

"שיהיה ברור. אם הייתה מוזמנת לאירוע זמרת, לא הייתה מבחינתי שום בעיה. הייתי שר איתה בהנאה. הבעיה שלי מתחילה בחשש של עו"ד שרגא שמא יואשם, רחמנא ליצלן, בהתחשבות בחרדים.

"דבריו של הדובר נאמרו על ידו בטעות ואינם משקפים את עמדת התנועה", הוסבר בהודעה מיוחדת. "התנועה מבקשת להתנצל בפני כל מי שחש שנפגע מהטעות". ובכן, אני נפגעתי. לא מהטעות. מההתנצלות המבישה. שהרי לא בסתם "טעות" עסקינן אלא במשהו עקרוני הרבה יותר, שכן ברור שאם לבנון היה טועה במידע לגבי שעת האירוע, לדוגמא, איש לא היה קופץ".

ליבסקינד משגר מסר ברור לתנועה, "אם הסיפור הזה יסתיים בכך שהדובר -  שביקש להסביר שגם לוחמים גדולים יודעים להתחשב באחר ולא מתביישים בכך -  ילך הביתה, אשלח בחזרה לאלעד שרגא את מגן האביר שקבלתי ממנו".