עובר לועדה. כצל'ה
עובר לועדה. כצל'הפלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי, חה"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה), קצין סיירת שקד ואב ל-7 קצינים ביחידות מובחרות התייחס הבוקר (שלישי) לאירועים נגד צה"ל בשומרון.

"כולם יודעים שלשבע מאות אלף המתנחלים תושבי מזרח ירושלים, יהודה שומרון והגולן יש את הייצוג הגדול ביותר בצה"ל והיא עצמה מעורבת שתי וערב עם צה"ל. כל מי שפוגע בצה"ל, בחייליו ובקציניו, אינו קשור עם ההתיישבות אלא דווקא מבקש להרע לה".

כצל'ה חושש כי מדובר בפרובקטורים כמו בעבר בימי אבישי רביב וארגון "אייל", "מי שפגע בצה"ל הוא פרובוקאטור שתול של השב"כ הנשלט ע"י השמאל הראדיקליסטי. מטרתו להשחיר את פני ההתיישבות כדי להכשיר הריסת יישובים כתוכניתו ומאווייו במשך שנים רבות של אהוד ברק. לא במקרה שוחרר עד היום כל מי שנעצר בחשד כביכול למה שכונה תג מחיר'".

יו"ר הבית היהודי, שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ', מגנה בחריפות את חדירת פעילי הימין לבסיס צה"ל בשומרון, "הלילה נחצה קו אדום", אמר השר, "עלינו להקיא מתוכנו את גידולי הפרא, שבשם קדושת האדמה מוכנים לחלל שם שמיים ולנקוט בפעולות טרור נגד חיילי צה"ל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנחה בעקבות האירועים הלילה את כוחות הביטחון לפעול בתקיפות נגד מי שפגע בחיילי צה"ל ומפקדיו. לדבריו "זה אירוע שראוי לכל גינוי. כוחות הביטחון צריכים להיות מרוכזים בהגנה על אזרחי המדינה ולא בהפרות חוק מקוממות שכאלה".