אגדלך
אגדלךעטיפת האלבום

פורת נוב (26) נמצא כבר שנים רבות מאחורי הקלעים של המוסיקה היהודית. דרכו המוסיקלית החלה כבר בגיל 8, אז החל לתופף וכשהגיע לגיל מצוות התחיל גם לנגן בגיטרה ולהלחין שירים. עם השנים הספיק לנגן עם מגוון להקות והרכבים כמו להקת 'לשם יחוד' של כוכבא תור, דב שורין ואחרים.

בימים אלה רואה אור אלבום הבכורה של נוב, שזכה להקרא אגדלך. האלבום החדש מקבץ את לחניו הרבים, אותם הלחין עם השנים. מילות השירים למרבה ההפתעה הם דווקא פיוטים, מוכרים יותר ומוכרים פחות – רובם של רבי שלום שבזי זיע"א. פורת הרגיש מחובר אליהם והמנגינה פשוט באה מבפנים. "זה לא שפתאום החלטתי להלחין, אלא שכשהבנתי את משמעות המילים, הניגון יצא מאליו" – הוא משחזר.

חידוש מיוחד באלבום מתבטא בכך שלראשונה במוסיקה היהודית מתארחים באלבום אחד טובי הזמרים בז'אנר, הנמנים על חבריו הקרובים של פורת – איתם גם ניגן במשך השנים: סיני תור, שיבי קלר, בנימין לנדאו, יובל סלע, משה לוי, מרדכי יצהר (בוימל) ואחרים. "אין יותר טוב מלהתפלל עם החברים", הוא מסביר. לשיר הסיום חברו כולם לביצוע מילות גאולה נדירות שחיבר שמעון הלפרין ז"ל, ידיד החבורה שנפטר מן המחלה לפני מספר שנים.  

הפצה: דברי שיר.