האמר צבא צה"ל חיילים בשומרון, צומת בה"ד 3 מחנ
האמר צבא צה"ל חיילים בשומרון, צומת בה"ד 3 מחנהלל מאיר

פעילותם של אנשי הימין אתמול בלילה נופחה בכלי התקשורת הישראלים שככל הנראה חיפשו ומצאו הזדמנות נוספת לנגח את ההתיישבות כולה. 

בהודעה רשמית של צה"ל אתמול בבוקר נכתב "דובר צה"ל מוסר כי במהלך הלילה חדרו כ-50 פעילי ימין לבסיס מפקדת החטיבה המרחבית אפרים, הבעירו צמיגים בקרבת הבסיס וגרמו נזק לרכבים באמצעות יידוי אבנים, השלכת בקבוקי צבע ופיזור מסמרים על הכביש. כוחות צה"ל בשיתוף כוחות משטרת ישראל הדפו את הפעילים מן הבסיס. באירוע נוסף, יודו אבנים לעבר רכבו של מפקד החטיבה המרחבית אפרים, מפקד החטיבה לא נפגע".

כך דווח תחילה באמצעי התקשורת. שעה אחר כך העלו בזה אחר זה אתרי האינטרנט מהשמאל תמונה שונה. הידיעה עצמה הובאה, אך נכתב בחלק מהאתרים כי קצינים נפצעו וחלק אף ציינו שמפקד החטיבה נפצע וזאת חרף הכחשתו של דובר צה"ל.

כשכך נראים הדיווחים אין פלא שההחלטה הממשלתית שהתקבלה אתמול היא לנקוט יד קשה כלפי פעילי הימין המתפרעים. השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הוסיף ואמר "מעכשיו ההנחיה שלי לשוטרים היא שהטיפול במתפרעים יהיה כטיפול במחבלים". ברוח זו התקיימה גם הישיבה המיוחדת שאותה כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו ובה נכחו השר אהרונוביץ', שר הביטחון אהוד ברק, שר המשפטים יעקב נאמן, הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו, ראש השב"כ יורם כהן והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד מייק בלס.