תג מחיר
תג מחירפלאש 90

עיתון "המודיע" מצטרף למסע ההכפשה של ציבור המתיישבים. בכתבה שפורסמה היום (רביעי) בעיתון, נטען כי מפקד החטיבה נפצע, למרות דיווחי דובר צה"ל.

בכתבתו מאשים העיתונאי בנימין חינקיס את המתנחלים בהשלטת פחד, "מפקד חטיבת השומרון אל"מ רן כהנא וסגנו נפצעו קלות בהתנפלות המונים ומשולחן רסן של מאות מתנחלים צעירים שהתפרעו על רקע הכוונה לפנות את מאחז גלעד. ההפגנה ההמונית שכללה 300 צעירים המכונים נוער הגבעות התרחשה בליל שלישי באשמורת הלילה. המפגינים חסמו את כביש 55 הסמוך למאחז המדובר, יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים, והשליטו פחד בכביש. כאשר חלף במקום רכבו של מפקד חטיבת אפרים אל"מ כהנא וסגנו סא"ל צור הרפז, פתחו כמה נערים חלקם רעולי פנים את דלת הרכב הצבאי שהאט והשליכו בברוטאליות לתוכו אבנים ובלוקי אבן ונמלטו".

בהמשך הכתבה מזכיר הכתב את חוסר התגובה של הצבא, "האבנים פגעו בקציני הצבא ולמרבה הנס שרטו אותם באורח קל מאוד, הרפז נפצע באורח מעט יותר בולט, כאשר את ראשו מעטרות שריטות וחבלות. כעבור פרק זמן קצר הגיע אוטובוס עמוס לשערי בסיס החטיבה, פרק 50 צעירים, אלה פרצו את שערי הבסיס, נכנסו פנימה והחלו לזרוע אנדרלמוסיה בכל שטח הבסיס. הבעירו צמיגים, ניקבו צמיגי רכבים והשליכו בקבוקי צבע ואבנים ועשו בבסיס כבתוך שלהם. למרבה הפלא, איש מהחיילים כמעט ולא הגיב במהלך ההתפרעות ההמונית, שנמשכה כ-20 דקות ללא הפרעה. כתום המתקפה, הצעירים פשוט נמלטו מהמקום כשאיש לא עוצר בעדם."

העיתונאי בנימין חינקיס הסביר בשיחה עם ערוץ 7 על המקורות לכתבה ואמר "בכל מקורות החדשות מופיע דיווח שהקצינים נחבלו בראש, ונסרטו. כך גם נכתב בכותרות העיתונים הראשיים של היום, וכך הופיע בכל מהדורות החדשות. בנוסף דובר צה"ל, דיווחו על פגיעה קלה".

חינקיס מוסיף כי אין בכוונתם להכפיש את ציבור המתיישבים "האירוע כשלעצמו הוא חריג ולכן הוא קיבל את הכותרות האלו, גם אם חרדים או כל מגזר אחר היה עושה זאת היינו מדווחים בהרחבה. עיתון "המודיע" ואני באופן אישי, לא מעוניינים בהכפשה או בהכתמה של ציבור המתיישבים".

להערות והארות : [email protected]