קמפיין בשירות ההסתה. ח"כ אריאל
קמפיין בשירות ההסתה. ח"כ אריאלפלאש 90

במהלך היממה האחרונה התפרסמו מספר כתבות בתקשורת בהקשר "הדרת הנשים" המדווחות על "פשע" חדש במקומות שונים לפיו במספר בריכות וחדרי כושר בקמפוסים שונים בארץ "הוקצו" שעות נפרדות לגברים ונשים. מדובר בנוהל מקובל שנים ארוכות לפיו הציבור הדתי המקפיד על פעילות כגון זו בהפרדה יוכל להנות גם הוא מהשירותים השונים, וזאת כאשר שעות בודדות בשבוע מוקצות לגברים או נשים בלבד ללא אף כפיה משום סוג.

ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי) שלח היום (רביעי) שאילתות ישירות לשר המשפטים וכן לשר החינוך בעקבות התנכלויות שתועדו בחלק מהצילומים כנגד מספר סטודנטים דתיים בטכניון בעקבות הקצאת שעה בשבוע לטובת הציבור הדתי.

בשאלתו לשר המשפטים כתב ח"כ אריאל כי לדעתו יש בגילויי האלימות הנראים בסרטון מספר עבירות ביניהם: פגיעה ברגשי דת, עלבון במקום ציבורי, התנהגות פסולה במקום ציבורי והכל תחת החומרה שבסעיף 144 לעניין עבירות שנאה כאשר הוא מבקש לדעת מתי בכוונתו לפתוח בהליכים כנגד המעורבים במעשים.

בשאלתו לשר החינוך ביקש ח"כ הבהרות על מנת לדעת מה בכוונתו לעשות על מנת למנוע התנכלות לסטודנטים דתיים במוסדות להשכלה גבוהה.

חבר הכנסת אריאל אומר כי "מתרחשת במדינה תופעה מדאיגה לפיה גורמים ציניים ואינטרסנטיים משתמשים בסוגיית "הדרת נשים" ככלי לניגוח הציבור הדתי על כל גווניו, כולל במקומות בהם ישנו סטטוס קוו. מדובר בתופעה שאם לא תיעצר באיבה עלולה להידרדר למחוזות מסוכנים בהם במקום "הדרת נשים" נגלה מציאות של "הדרת דתיים". אני מצפה לקבל משר המשפטים ושר החינוך תשובות מספקות כדי שהתופעה תגדע באיבה".