ניצן אלון
ניצן אלוןערוץ 7
שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הודיעו הערב (חמישי) על מינויו של תת-אלוף ניצן אלון, לאלוף פיקוד המרכז החדש.

בהחלטת הרמטכ"ל ולאחר עבודת מטה, הוחלט על הקמתה של מפקדת עומק בצה"ל אשר תהיה כפופה לרמטכ"ל ובראשה יעמוד האלוף שי אביטל. עיקר תפקידה של מפקדת העומק יוכוון להפעלת הכוח ולייזום והובלת מבצעים רב-זרועיים בעומק האסטרטגי.

לתפקיד ראש גיס בפיקוד הצפון יתמנה תת-אלוף נעם תיבון. תת-אלוף תיבון יועלה לדרגת אלוף ויחליף בתפקידו את אלוף ישי בר המסיים את שירותו בצה"ל לאחר 37 שנות שירות.

ניצן אלון סיים את תפקידו בסוף חודש אוקטובר, אחרי תקופה ממושכת של מתיחות בינו לבין ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.

אלון השתתף בעברו כמפקד פלגה בניסיון חילוצו של החייל החטוף נחשון וקסמן. שירת כסגן מפקד היחידה וב-1998 התמנה למפקדה. הוא כיהן בתפקיד עד להחלפתו על ידי הרצי הלוי במרץ 2001, בטקס ההחלפה קודם לדרגת אלוף-משנה‏‏.

באוקטובר 2009 מונה למפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון‏‏. בתקופתו חלה ירידה נוספת בכמות פיגועי הירי ביהודה ושומרון, אך עלייה במספר הקורבנות הישראלים מפיגועי טרור. בין האירועים הבולטים היו הפיגוע בצומת בני נעים בו נרצחו ארבעה תושבי בית חגי, הפיגוע באיתמר בו נרצחו חמישה מבני משפחת פוגל, רצח אב ובנו התינוק מיידוי אבנים על מכוניתם בסמוך לחברון ושני מקרים בהם רצחו שוטרי המשטרה הפלסטינית אזרחים ישראלים.

עם יציאתו מהתפקיד האחרון תקף את הימין ושלח מסר להנהגה ביו"ש, "יתכן שצה"ל יידרש לפעול יחד עם משטרת ישראל ומינהל התיאום והקישור במשימות מיוחדות בהיעדר הסכמה לאומית רחבה, תוך עימות מתגבר עם שוליים קיצוניים אך מתרחבים בקרב החברה הישראלית. כבר היום מיעוט קיצוני, שולי במניינו אך לא בהשפעתו, עלול להביא להסלמה רבתי במעשים הנקראים 'תג-מחיר' אך מגיעים לכדי טרור", הזהיר אלון.

כתבנו חגי הוברמן מזכיר כי לפני כחצי שנה, בחודש יוני, העביר ניצן אלון, בתפקידו מפקד אוגדת איו"ש, תדריך כתוב למפקדיו בו הוא מבקש לתחקר חיילים תושבי התנחלויות, שעלולים כדבריו להדליף מידע על פינוי עתידי של מאחזים. "עלינו כמפקדים לבדוק ולאפיין בצורה יסודית את רקע החיילים. יש לראיין את החיילים בעלי הפוטנציאל שעלולים לפגוע בביטחון המדינה ולשבצם בהתאם בתפקידים בהם אינם חשופים למידע רגיש", לשון המכתב שנשלח אל המפקדים.