דרור ויינברג הי"ד
דרור ויינברג הי"דפלאש 90

בימים אלה מציינים בחברון תשע שנים לקרב הסמטה, שהתרחש בליל שבת "ויצא", אחד מאירועי  הגבורה הגדולים בתולדות ישראל. בקרב שנמשך למעלה מארבע שעות נפלו 12 לוחמים – בהם חיילי צה"ל, שוטרי מג"ב, ואזרחים  - חברי כיתת הכוננות של קריית ארבע שקמו משולחן השבת והסתערו לתוך האש כשבראשם עומד מח"ט חברון אל"מ דרור ויינברג שנפל בקרב.

בת שבע הופרט אמו של מח"ט חברון אל"מ דרור ווינברג הי"ד אומרת לערוץ 7 שיש משהו סמלי בעובדה שקרב הגבורה התרחש בחודש כסלו. "אנחנו נמצאים בחודש כסלו, חודש הגבורה שבו נהרגו 12 לוחמים בסמטה שזכתה מאוחר יותר להיקרא סמטת הגבורה. הייתה בהם הרוח של החשמונאים אותה רוח של מעטים מול רבים. דרור יצא עם קומץ של בחורים בליל שבת כדי להלחם במחבלים וכדי להציל את אנשי קריית ארבע, הוא ושנים עשר הבחורים הגיבורים נפלו".

אמו של דרור משתפת את ערוץ 7 בתחושת האובדן שלא נחלשת. "תשע שנים של עצב חלפו, החוסר והאובדן גדולים מאוד גם למשפחה וגם לצבא. לדרור הייתה נחישות, מצוינות, חברות ורוח של גבורה שמזכירה ימים עברו. רוח שמזכירה  את תקופת החשמונאים וזה באמת כואב. הספר "וקראתם דרור" שיצא השנה עם סיפורים על דרור, מספר לכולם על הדמות המופלאה, זה לא ספר זיכרון, אלא ספר עם עדויות אמיתיות על אישיותו המיוחדת של דרור, על הנתינה, על העשייה ועל דרך החיים המיוחדת במינה שאולי בחייו לא ידענו את הכל, אבל כאן נחשפנו לסיפורים של אותם אנשים שהכירו אותו ביום יום. אני שומעת על רבים שקוראים את הספר וממשיכים איתו הלאה".

 בת שבע שאיבדה שניים מאחיה במלחמות ישראל טוענת שהיא דווקא לא רצתה שבנה יילך ליחידה קרבית. "כשדרור היה בן שנתיים וחצי, פרצה מלחמת ששת הימים, שני אחי נהרגו. חינכתי את דרור לא להיות איש צבא, הוא גדל על מורשת אחי ועל הכאב והבכי. הוא לא אהב את המסר שלי ואכן הפסקתי בכך. ובאמת בעניין הזה לא הצלחתי בחינוך, עובדה שהוא התגייס לסיירת מטכ"ל, עבר גיבוש והמשיך והמשיך ואפילו זכה לקבל את המינוי להיות מח"ט הצנחנים מה שהיה בראש מעייניו, אבל הוא לא זכה לכך".

אמו של דרור ווינברג איבדה גם את בנה השני שי, שנפטר ממחלה קשה זמן קצר לאחר נפילתו של דרור. דרור טיפל במסירות באחיו בתקופת המחלה ואכן הייתה לאח שי הפוגה בת שבע שנים מהמחלה ובאותה תקופה הוא זכה להקים בית נאמן בישראל. בכפר סבא הוקם אף בית כנסת שמנציח את שני האחים, "שי חלה ואח"כ הבריא לשבע שנים. הוא התחתן ויש לו שתי בנות. אחרי שדרור נפל, המחלה שוב התפרצה ואז כבר לא היה מה לעשות, הוא נפטר שנה וחצי אחרי נפילתו של דרור. גם הוא היה איש צבא בשרותי הביטחון, ואנחנו לא יודעים הרבה על פועלו".

בת שבע מספרת שילדיו של דרור הולכים בדרכו, "הילדים של דרור הם מלח הארץ, הגדול משרת כמ"כ של טירונים במגל"ן, נשוי עם שני ילדים. הבת נשואה לקצין בצבא. הבן הבא עבר גיבוש לשייטת והאחרים עדיין קטנים".