הרב משה צבי נריה זצ"ל
הרב משה צבי נריה זצ"לכפר הראה

היום חל יום הזיכרון של הרב משה צבי נריה זצ"ל, מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא. ומי שמכונה "אבי דור הכיפות הסרוגות". נכדו הרב אריאל בראלי, ר"מ בישיבת ההסדר בשדרות וראש ארגון "מעמקים" משוכנע שסבו הדגול היה מחבק היום את נוער הגבעות. "הדרך החינוכית שלו הייתה לתת אמון גדול בנוער. בישיבת כפר הרוא"ה היה לנוער סמכות, הייתה לו אמונה שעם קצת הכוונה הנוער יכול להוביל תהליכים".

הרב בראלי משוכנע שסבו היה היום נוסע לגבעות ומאזין לרחשי הלב.. "הוא לא היה יוצא בגינוי חריף, אלא מנסה לשוחח איתם, להבין אותם ולשמוע אותם, אך אין ספק שהוא היה לוקח קשה את הפגיעה בחיילי צה"ל ומנסה לנווט אותם למקומות אחרים לגמרי".

נכדו של הרב נריה קורא לכל ראשי הישיבות היום לחשוב כיצד ניתן לקרב את נוער הגבעות מחדש, "הרי הם לא נולדו על הגבעות, הם נוער שנפלטו מהמסגרות שלנו, כי הם לא מצאו מענה אצלנו. הרב נריה היה מוביל היום מהלך של הקמת מוסדות שבנויים לנוער כזה, עם יותר דגש על חקלאות וכדומה, הוא היה מוצא את הנוסחה הנכונה ואת השילוב הנכון. לצערי אין היום מספיק ישיבות כאלה, אנחנו כציבור לא מספיק מחבקים את נוער הגבעות, צריך לחבק אותם, אך מאידך להסביר להם שהם מכתימים ציבור שלם".