מחבל בכלא
מחבל בכלאצילום: פלאש 90
נשיא המדינה, שמעון פרס, צפוי לחתום מחר (ראשון) על עשרות חנינות של אסירים פלסטינים במסגרת שלב ב' של עסקת שליט, זאת לאחר שהעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד העיסקה נדחתה ביום שישי.
 
סוכנות הידיעות "מען" פרסמה השבוע (רביעי) רשימה חלקית של אסירים שצפויים, לטענתם, להשתחרר במסגרת השלב השני של העסקה להחזרתו של החייל משבי חמאס.
 
על פי הרשימה שפורסמה, בין האסירים שישוחררו בשלב השני של העסקה יהיו גם רוצחים וסייענים לפיגועים בתחומי ישראל. כך למשל, הרשימה כוללת את טלטל נעסאן שנעצר בשנת 2001 והודה בהשתתפות בפיגועי ירי ובתכנון הנחת מטענים באזור רמאללה.

יום למחרת, חמישי, מסר משרד האסירים בממשלת חמאס כי בשלב השני של עיסקת שליט עומדים להשתחרר 550 אסירים מתוכם 55 קטינים שעדיין לא מלאו להם 18 שנה וכן שש אסירות מתוך 11 האסירות הנמצאות בבתי הכלא בישראל.

בנוסף לכך כוללת העיסקה את שיחרורם של 40 אסירים מרצועת עזה ו - 506 אסירים מיו"ש וכן שני אסירים ירדנים ושני אסירים מירושלים.

המשרד הבהיר, כי רק שני אסירים מבין האסירים שישוחררו כלואים מאז 1999, וכי לאחר ביצוע העיסקה יוותרו בבתי הכלא בישראל 4500 אסירים פלסטינים בינהם 123 אסירים ותיקים.