תומכים בחיילים
תומכים בחייליםגיל גנם, אלעד לאון

עשרות צעירים העומדים לפני גיוסם לצה"ל, הגיעו היום (ראשון) לביקור בשני מוצבים בחטמ"ר אפרים: מוצב קרני שומרון ומוצב צופים. הצעירים דתיים וחילוניים מכל רחבי הארץ נפגשו עם חיילים מגדוד 101 של הצנחנים הפועלים במקום לאות הזדהות ותמיכה. המפגש התקיים על רקע האירועים האלימים שהתקיימו בשבוע שעבר במהלכם פעילי ימין קיצוני פרצו לבסיס צבאי בחטמ"ר הבעירו צמיגים, גרמו נזקים לכלי רכב צבאיים ויידו אבנים על מפקד החטיבה ועל סגנו.

הצעירים, מבצעים שנת שירות וחניכים במכינה הקדם צבאית "עמי – חי" הפועלים מטעם המועצה הציונית בישראל שוחחו עם החיילים אשר הסבירו להם על אופי השירות והפעילות שהם מקיימים במקום. בנוסף קיימו החיילים לחניכים סיור בגזרה והתקיימה פעילות משותפת בנושא גבורה יהודית וישראלית.

במפגש השתתפו גם מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, יגאל ברנד ומנהל המכינה הקדם צבאית "עמי – חי", חונן חיים.

מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, יגאל ברנד ציין: "מחובתנו להשים את החיילים והצבא במקום שהוא מעל לכל מחלוקת. יש לגנות ולא לקבל מעשים אלימים כאלו כלפי חיילי צה"ל כמו שהתקיימו בשבוע שעבר, אך מצד שני צריך מאוד להיזהר שלא להכתים ציבור שלם שנאמן למדינה ותורם לחברה הישראלית אם בשירות בצה"ל ואם במגוון תפקידים אחרים".

הוא הוסיף: "בפעילויות שמקיימת המועצה הציונית בישראל ישנו דגש מיוחד על החיבור בין חילונים ודתיים ולכן היה לנו חשוב לבוא ולתמוך דווקא במקומות בהם התגלעו חילוקי דעות וחיכוכים בחברה הישראלית".